Aviseringar
Rensa alla

tabletter...?


Ämnesstartare

Hej, jo ja undrar vad "kraven" är för att man ska få tabletter mot depression utskrivet?


   
Citera

Att man lider av depression. [smile]


   
SvaraCitera

Man måste lida av en depression? [cute]


   
SvaraCitera

Säg att du känner dig ledsen, så blir det raj raj


   
SvaraCitera

att man är deprimerad är meriterande


   
SvaraCitera

Man måste vara galen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo men asså vad räknas som depression? asså min kurator vill skicka mig till BUP och tycker ja ska få medicin etc, men ja tycker inte ja behöver de ... därför undrar ja


   
SvaraCitera

without_you:

Jo men asså vad räknas som depression

http://web4health.info/sv/answers/bipolar-depr-episode.htm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hehe ... men dom sakerna kan ju beror på andra saker också. stress tex.


   
SvaraCitera

Att en läkare bedömer att du lider av depression eller andra psykiska problem, och tror att en antidepressiv medicin skulle kunna hjälpa dig.


   
SvaraCitera

jag önskar jag kunde få det och sömntabletter men det ska vara svårt har jag hört


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du borde akta dig. jag vägrar äta dom. har hört att man blir tjock


   
SvaraCitera

FirstDeadlySin:

du borde akta dig. jag vägrar äta dom. har hört att man blir tjock

Att vägra äta mediciner som någon anser att man behöver för att man hört att man blir tjock av dessa (vilket för övrigt inte stämmer för de flesta antidepressiva) är rätt dumt, faktiskt.


   
SvaraCitera

Renesmee:

Säg att du känner dig ledsen, så blir det raj raj

[love][love][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag äter mediciner mot det mesta känns det som och det har både för och nackdelar. Idag tycker jag det verkar som att dom flesta ungdomar skickas hem med lite tabletter så psykiatrin slipper lägga tid och pengar på att behandla problemet istället för symptomen. Men samtidigt kan tabletter hjälpa som en del av lösningen men jag har aldrig träffat någon som fått tabletter och sen mått jättebra och är helt fri från ångest/depression/etc.

Kort sagt, prata med en läkare om vad som skulle passa dig så får du veta för- och nackdelar.


   
SvaraCitera