Aviseringar
Rensa alla

tabletter och sprit = farligt?!


Warp Star:

Tack för tipset!

varsegod! [party]


   
SvaraCitera

DeathOrGlory:

varsegod! [party]

Min pappa brukar ge mig whiskey annars när jag är förskyld, men ditt tips låter ganska värt att testa. [party]


   
SvaraCitera

Warp Star:

Min pappa brukar ge mig whiskey annars när jag är förskyld, men ditt tips låter ganska värt att testa. [party]

Whiskey är också bra emot förkylning samt även för att motverka magsjuka. [cute]


   
SvaraCitera

DeathOrGlory:

Whiskey är också bra emot förkylning samt även för att motverka magsjuka. [cute]

Har märkt det, fast det andra visste jag inte. [y][party][cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja det är farligt.


   
SvaraCitera

Beror ju på medicinen. Har den röd triangel - don't.
Just alvedon vet jag ingenting om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XANOR OCH SPRIT ÄRE BÄSTA SOM FINNS


   
SvaraCitera

emzus:

jag undrar om det är farligt att ta tabletter/medicin om man ska dricka? vad kan hända och vad ska man absolut inte blanda med sprit? har hört att det till och med är farligt med alvedon och sprit, hur många alvedon får man ta för att det inte ska vara skadligt?

Det beror ju på hur mycket av vad du tar...

Alvedon innehåller paracetamol som gör att levern får jobba, levern renar blodet från paracetamolet...Samma sak när du dricker alkohol, det är levern som rensar ur alkoholen ur blodet...Om du käkar många alvedon och dricker alkohol så kan levern kollapsa...

Men en öl eller två och en alvedon är inga probs...

Om det är farligt hänger på hur många tabletter, vilka tabletter, hur mycket alkohol och sen dig personligen, hur mycket stryk din lever tål...

Men det är nog ganska hajpat, med att man dör så fort du blandar värktabletter och alkohol...
Men varför prova?

Det är så jag TROR att det är...


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera