Aviseringar
Rensa alla

Tabu inom familj.


Ämnesstartare

Jag kom nämligen på att tänka på en sak vilket hände för ett par veckor sedan.

Jag och övriga i min familj hade varit och handlat diverse varor och vi beslutade oss för att avsluta dagen med en middag. Väl där av anledning jag inte kommer ihåg tog jag upp homosexualitet och nämnde framför allt lesbiska. Vilket jag tog upp väldigt vardagligt och riktade inga negativa åsikter eller liknande. Väl när jag nästan sagt allt mitt så avbryter min mor mig och ber mig sluta prata om det beroende att min yngre bror på 9 år satt vid bordet.

Så jag frågade varför det skall vara så tabu enligt dem att diskutera homosexualitet. Och fick givetvis inget riktigt svar.

Så kort och gott har jag blivit uppfostrad i samma förhållanden att många ting angående sexualitet av olika slag var tabu. Internt inom familjen.

Jag vill givetvis att min bror inte skall uppleva sådant som tabu när han blir äldre. Men men.

Till fråga.
Har du lika så blivit uppfostrad i liknande förhållanden då olika ting är sedda som tabu när dem i själva verket inte skall behandlas på så sätt, blivit det inom familjen?


   
Citera
Ämnesstartare

nää inget jag kommer på..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

nää inget jag kommer på..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Njae, skulle jag inte vilja säga. Inte mer än "vanligt". För några dagar sedan när jag hälsade på diskuterade vi diverse ord för det kvinnliga könsorganet vid frukosten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är ganska intressant att jag har inte den blekaste hur det påverkat mig.

Mina föräldrar har inget emot homosexuella det är bara något man inte pratar om vardagligt. Underligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fan va konstigt ämne att ta upp under middagen[tard] Lr vad vet jag.. Saknar familjemiddagar[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fortsätt prata om det
prata om allt sådant
kanske inte bajssex när ni äter
men du fattar

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

har upplevt att det är hemskt pinsamt att prata om sin egna sexualitet
men det är nog rätt vanligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krasch:

kanske inte bajssex när ni äter

Tog upp Japansk tentakelporr med min far häromdagen, han äcklades en aning att jag visste vad det var.

krasch:

fortsätt prata om det

Men jag skall försöka göra så. För en positiv effekt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inget tabu, men jag kommer ihåg att jag drev med min mamma och sa att jag var homosexuell, mest för att se hur hon skulle reagera. Till min förvåning blev hon lite ledsen, men det var nog mest för att hon ville ha barnbarn.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Öh, inte direkt tagit hänsyn till vad min familj ansett vara tabu att prata om (alternativt ej märkt att de tycker att det är tabu utan mer sett deras motsträvighet som en fin anledning till att diskutera med dem).

Tycker att det är konstigt att ej prata om vissa saker bara för att unga personer är närvarande. Vet de inte alls vad man snackar om lär de inte förstå (om man inte vill att de ska förstå). Förstår de så vet de antagligen om det sedan innan och då finns det ingen anledning att undanhålla något.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Vi är för övrigt väldigt frispråkiga kring middagsbordet och kan diskutera allt från mord på diverse släktmedlemmar till olika sexuella preferenser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Victor Ahlén:

Men jag skall försöka göra så. För en positiv effekt.

gut


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Victor Ahlén:

Tog upp Japansk tentakelporr med min far häromdagen, han äcklades en aning att jag visste vad det var.

Hade snarare äcklats av att han visste var det var. Ungdomar vet så mycket strunt nowadays.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mina förläldrar och min äldsta är emot att homosexuella skaa få gifta sig i kyrkan, och tycker det är konstigt om två bögar kysser varandra offentligt etc. dom är även emot att man ska få adoptera barn om man är gay. eller pappa är det iallafall. väldigt jobbigt.

jag har inte påverkats alls utav deras skitsnack, som tur är!

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

äldsta brorsa*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

näe jag och mamma har väl inga direkta tabun och så. Däremot skulle jag inte diskutera homosexuelitet eller invandring med mormor eftersom jag vet att hon har åsikter jag inte vill höra inom de områdena.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

Däremot skulle jag inte diskutera homosexuelitet eller invandring med mormor eftersom jag vet att hon har åsikter jag inte vill höra inom de områdena.

Ah, samma sak med min farfar. Varje gång jag diskuterar sådana ämnen med honom så önskar jag bara att jag var medlem i SAC, lesbisk och ihop med en mörkhyad flicka [mad]


   
SvaraCitera