Aviseringar
Rensa alla

Tack Danmark för att ni skyddar Sverige!


Ämnesstartare

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6251750
Hjärta
134121.jpg
Kärlek börjar alltid med bråk
ironiskt att våra gamla ärkefienden gör ett bättre jobb med att skydda Sverige än vad våra politiker gör.

Är det bra att Danmark gör så här?


   
Citera

Fyfan vad fint.


   
SvaraCitera

presidente: ett bättre jobb med att skydda Sverige en vad våra politiker gör.

presidente:  en 

Skända inte den ädla nationens språk.


   
SvaraCitera

Inte helt förvånande dock. Danmark och Danmarks politiker har flera gånger ställt upp för svenska folket mot politikerna. Det är som om man är medvetna om vad som pågår och känner ett visst ansvar för Sverige. Väldigt vänligt hursomhelst. 

Kommer hålla på Danmark i EM bara för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rotorblad:

Skända inte den ädla nationens språk.

Förlåt. Jag ska slå mig själv tio gånger med mitt bälte för detta förfärliga misstag


   
SvaraCitera

presidente: Är det bra att Danmark gör så här?

Kanske dags att sparka Löfven och ge jobbet till Løkke Rasmussen då han bevisligen klarar av jobbet bättre. Tumme upp   Hjärta


   
SvaraCitera

Bra och bra, dåligt och dåligt... det kommer inte göra nån skillnad i praktiken. Folk kommer fortsätta fly och försöka ta sig till Europa tills de underliggande problemen som gör att de flyr är lösta. De kommer inte hindras av att ett tåg stoppas här eller en mur byggs där eller att de nekas asyl i ett land.


   
SvaraCitera
Exner

rotorblad:

Skända inte den ädla nationens språk.

(Y)


   
SvaraCitera

ekivok ekvilibrist: Bra och bra, dåligt och dåligt... det kommer inte göra nån skillnad i praktiken. Folk kommer fortsätta fly och försöka ta sig till Europa tills de underliggande problemen som gör att de flyr är lösta. De kommer inte hindras av att ett tåg stoppas här eller en mur byggs där eller att de nekas asyl i ett land.

Jag skiter totalt i om Libanon och Turkiet blir invaderade av 23 miljoner från Syrien bara jag slipper se dom i norra Europa, i Sverige och på mina gator.  Tumme ned


   
SvaraCitera

vikingen:

Jag skiter totalt i om Libanon och Turkiet blir invaderade av 23 miljoner från Syrien bara jag slipper se dom i norra Europa, i Sverige och på mina gator.  Tumme ned

Fräscht. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ekivok ekvilibrist:
Bra och bra, dåligt och dåligt... det kommer inte göra nån skillnad i praktiken. Folk kommer fortsätta fly och försöka ta sig till Europa tills de underliggande problemen som gör att de flyr är lösta. De kommer inte hindras av att ett tåg stoppas här eller en mur byggs där eller att de nekas asyl i ett land.

Fast anledningen att de flyr till Europa är att många länder har en generös invandringspolitik. 


   
SvaraCitera

presidente:

Fast anledningen att de flyr till Europa är att många länder har en generös invandringspolitik. 

Eller så är det att vi i nordeuropa är så generösa ed att ge bidrag till vem som helst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kalle97:

Eller så är det att vi i nordeuropa är så generösa ed att ge bidrag till vem som helst

Självklart 


   
SvaraCitera

Kalle97:

Eller så är det att vi i nordeuropa är så generösa ed att ge bidrag till vem som helst

Hade du velat bli utan tak över huvudet och mat om du blir tvungen att fly?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Orange:

Hade du velat bli utan tak över huvudet och mat om du blir tvungen att fly?

De får tak och mat i flyktinglägrena i närområdet. Dock så skulle levnads standarden i flyktingläger kunna förbättras mycket mer om vi gav pengar dit istället för att ge pengar och bostad till de få som lyckas kommit hit.


   
SvaraCitera