Aviseringar
Rensa alla

tacka nej till sommarjobb?


Ämnesstartare

jag har fått sommarjobb på ett äldrevårdshem eller vad det heter. alltså jag vill typ bara dö... hur trist låter det inte. och jag hatar gamla människor, de är så gnälliga och hemska och klagar på precis allt (hey jag klagar inte nu)

en kompis jobbade dessutom där förra året och han berättade att det varit en tant som hade klagat på ALLT tom hans kläder. hon hade sagt rätt ut att han var ful. man bara eh?

och sedan har jag rätt långt in och tror inte att pappa tänker skjutsa mig precis. är det verkligen värt att cykla 1 mil per dag för att jobba 4 h i 3 veckor och få 4200 för det? kmr ju LIDA

dessutom berättade han också att det hade varit en massa psykmänniskor där med och att nån hade nån psyksak som gjorde att hon pratade om döden och sin döda man hela tiden [chocked] och värst av allt var att hon brukade RYMMA och sånt där. alltså jag vet inte men jag känner mig rädd, är det verkligen ett säkert jobb wtf? XD

och om du har jobbat på ett sådant där gammalmänniskahem, vad får man göra?

och vad får du i timmen på ditt jobb ? är 70 kr bra? XD


   
Citera
Ämnesstartare

M M M:

är det verkligen värt att cykla 1 mil per dag för att jobba 4 h i 3 veckor och få 4200 för det?

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej. Gamlingar, barn och utvecklingsstörda är något jag aldrig skulle tänka mig att jobba med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag harjobbat som det, var ganska kul. Vissa gamlingar va jätteroliga att prata med, en tant hade jättelivilg fantasi och berättade historier om hur hon hade rymt från hemmet snott en taxi och könrt in till stan och så, här hon egentligen bara hade suttit på sitt rum så trodde hon på det. [crazy] En var jättesur gick och en utvecklingsstörd gick runt och kastade bajs på en. [censur][surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

M M M:

jag har fått sommarjobb på ett äldrevårdshem eller vad det heter. alltså jag vill typ bara dö

varför sökte du dit för då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bra härmed bestämmer jag att jag tänker säga NEJ [cool]

Elaka häxan i väster:

utvecklingsstörda

verkar rätt soft. min kompis jobbade på ett sånt hem med små barn och de hade fått leka hela tiden. liksom de som är "lärare" eller vad man säger gör allt och är uppenbarligen jättesnälla och bjuder på kakor och saft hela tiden

LightInDarkness:

varför sökte du dit för då?

föräldrarna tyckte jag skulle söka sommarjobb, jag hoppades på att inte få ngt men oturligt nog fick jag. hade ju varit nice att bara "nej jag fick inget men jag hade sååå gärna velat jobba buh" [smile]

svartarosen:

om hur hon hade rymt från hemmet snott en taxi och könrt in till stan och så, här hon egentligen bara hade suttit på sitt rum så trodde hon på det.

ja det är ju scary när de är sådär psykade :S

svartarosen:

En var jättesur gick och en utvecklingsstörd gick runt och kastade bajs på en.

va? [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

M M M:

verkar rätt soft. min kompis jobbade på ett sånt hem med små barn och de hade fått leka hela tiden. liksom de som är "lärare" eller vad man säger gör allt och är uppenbarligen jättesnälla och bjuder på kakor och saft hela tiden

Skulle aldrig kunna tänka mig jobba med folk som inte kan ta hand om sig själva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

M M M:

vad får man göra?

Slita RÖVEN av sig. Jag jobbade på ett äldreboende i tre veckor en sommar. Trots att man har redskap för att minska skaderisker så sliter det som fan. Fast jag visste sen innan att jag inte gillar att vara instängd på avdelningar, men om man har en lägenhet och inte hade något annat jobb så fick man ta det som fanns.

M M M:

psykade

Demens. Finns många olika typer av demens för övrigt.

Hemtjänst ftw. Få tunga jobb, patienterna/brukarna/pensionärerna är oftast klara i skallen och man får röra på sig mellan jobben.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

M M M:

hon hade sagt rätt ut att han var ful. man bara eh?

Men vad fan, damen kanske var dement?

M M M:

är det verkligen värt att cykla 1 mil per dag för att jobba 4 h i 3 veckor och få 4200 för det?

Motion och pengar, ja det är värt det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

Men vad fan, damen kanske var dement?

exakt vad är det ?

KamikazeTomten:

Slita RÖVEN av sig. Jag jobbade på ett äldreboende i tre veckor en sommar. Trots att man har redskap för att minska skaderisker så sliter det som fan.

men exakt vad är det man gör ? låter inte som ngt för mig :S

Elaka häxan i väster:

Skulle aldrig kunna tänka mig jobba med folk som inte kan ta hand om sig själva.

ok


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

M M M:

exakt vad är det ?

Om du är 16 år gammal så förstår jag att du inte vet, annars är det dags att allmänbilda sig.

M M M:

men exakt vad är det man gör ? låter inte som ngt för mig :S

Allt möjligt. Ta upp dom från sängarna, sätta på toa, torka röv och kön, byta blöja, mata, städa, bädda, ge medicin etcetc. Allt dom inte klarar av själva pga funktionshinder eller demens. Sen beror det på vilken typ av avdelning du kommer på.

Edit: Wiki sammanfattar.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Demens


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Om du är 16 år gammal så förstår jag att du inte vet, annars är det dags att allmänbilda sig.

jag har vetat, tror det är ngt när dom glömmer saker men jag blandar ihop det med ngt på alzheimers eller vad det heter.

KamikazeTomten:

Allt möjligt. Ta upp dom från sängarna, sätta på toa, torka röv och kön, byta blöja, mata, städa, bädda, ge medicin etcetc. Allt dom inte klarar av själva pga funktionshinder eller demens. Sen beror det på vilken typ av avdelning du kommer på.

när man är 16? de sa att man inte behövde göra sånt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

M M M:

hon hade sagt rätt ut att han var ful. man bara eh?

Alltså driver du? Vem fan tar åt dig av vad en gammal senil dam säger? Herregud.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

M M M:

4 h i 3 veckor och få 4200 för det?

känns väldigt lite.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Alltså driver du? Vem fan tar åt dig av vad en gammal senil dam säger? Herregud.

jag sa inte att han tog åt sig. driver du? [rolleyes]

postis_per:

känns väldigt lite.

okej, vad har du?


   
SvaraCitera