Aviseringar
Rensa alla

Täck ärr


Ämnesstartare

Hej!

Jag har ärr från en operation som jag snart haft i 4 år. Nån som vet hur jag täcker det? Är 12 så kan inte tatuera


   
Citera

var sitter ärret och vilken färg har det?


   
SvaraCitera

Har hört att det finns något som heter dermaroller, som tydligen ska fungera för att bleka och få bort ärr hyfsat.

Men annars undrar jag varför du vill täcka ditt ärr? Tror att det är lättare att försonas med tanken på att det finns. Det är ju en påminnelse om att du har levt och varit med om saker!


   
SvaraCitera

Jag har antal ärr men bryr mig inte nämnvärt, operationsärr är kanske jobbigt om de är i ansiktet osv men annars är det ju skitsamma. Har ett operationsärr tvärs över buken som syns väldigt väl in the nude pga ingen hårväxt där till skillnaden från huden runt om men ingen bryr sig. Det är väl just det man måste komma fram till, att det inte spelar någon som helst roll. 


   
SvaraCitera

Om man tittar riktigt riktigt nära så har jag ett litet ärr format som ett zorroz på ena sidan pannan.
Gillar det.


   
SvaraCitera

isola:

Om man tittar riktigt riktigt nära så har jag ett litet ärr format som ett zorroz på ena sidan pannan.
Gillar det.

Min kusin har över hela kuk1

Enligt min kompis är det fränt och ser ut som att han har knullat en röjsåg.


   
SvaraCitera
zercko

Det finns vissa salvor på apoteket som ska hjälpa mot ärr. Sen är det också beroende på storlek och plats på själva ärret. Beroende på storleken så finns det ju alltid andra knep, och med plats så är det väl bara att gömma det på rätt sätt


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Min kusin har över hela kuk1

Enligt min kompis är det fränt och ser ut som att han har knullat en röjsåg.

Käre värld. Hur  fick han det?


   
SvaraCitera

isola:

Käre värld. Hur  fick han det?

Om man har för trång förhud kan de snitta runt hela förhuden


   
SvaraCitera

Ärr är ofta svåra att täcka på ett smidigt sätt. Jag har haft ett stort ärr på bröstkorgen sedan barndomen, det är ojämnt och stort. Det kändes jobbigt när jag började få bröst, eftersom ärret är lite skevt så ser det ut som att brösten är helt sneda.

Men det gör inget. Det är bara ett är, ingen bryr sig. Ibland frågor folk vad det kommer ifrån, och då är det bara att svara. Sedan är det inte mer med det. Jag är ju så mycket mer än mitt ärr, om man ska tänka på utseendet så har jag ju en hel kropp som man kan bedöma. Men framförallt är jag mer än mitt utseende också, så det spelar inte så stor roll. =)


   
SvaraCitera

Jag har ett riktigt stort ärr på min vänstra vad (ca  10-13 cm långt)  som syns väldigt tydligt, och det fick jag när jag genomgick en stor allvarlig operation. De lovade att det inte skulle synas men ändå syns det nu, tre år senare, mycket tydligt.  Har även ett lite mindre ärr på andra sidan vaden, även det på vänster, som är ungefär 5 cm långt och även det ganska tydligt. Har lärt mig att leva med det dock och känner mig lite rebellisk på något sätt, haha. Skämt åsido, det är coolt att inte vara helt flawless, alla har någonting som inte är helt perfekt - antingen på insidan, utsidan eller både och. Mina ärr är en del av mig, och precis som tatueringar är det en historia bakom dem.


   
SvaraCitera
zercko

absentthinking:

precis som tatueringar är det en historia bakom dem.

 Så sant.


   
SvaraCitera