Aviseringar
Rensa alla

Täcker ni för era webbkameror osv när de ej används?


Ämnesstartare

Det gör jag.. Trots att den skall lysa för att visa när den är aktiv.. Litar inte riktigt på teknik jag ej har skapat själv, inte för att jag har skapat något sånt själv, men ja.

I huset jag bor finns ett larmsystem med kameror och grejer, enligt firman som installerade systemet skall kamerorna enbart filma när larmet går, för att detektera rök eller inbrottstjuvar så att de vet vad för hjälp de skall skicka ut vid nöd.. Öh, ibland glömmer jag bort att de finns, men ofta blir jag lite paranoid och stänger dörrar och sådär för att jag inte tycker om när kamerorna är riktade mot mig. Känner mig iakttagen, ganska obehaglig känsla.


   
Citera
Ämnesstartare

mjo

webcam på laptop .. ugh

deaktiverar dom :S

ibland kan ja tejpa över oxo.. 


   
SvaraCitera
Smilen

S3ON: Jag skiter i allt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag täcker över dom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dubbelhakan man får av att ha huvudt framåtböjt i liggande position
o så ser man de när skärmen blir svart...
ångest o ingt man vill att nån annan ser xD


   
SvaraCitera

Tänker på ibland om datorn står nära när jag är naken men ej annars. Kameralarm hade jag nog kanske tänkt på om de funnits i närheten där jag ofta var naken men annars får de väl kolla om de vill. De har väl inget annat att göra de där stackars operatörerna. 


   
SvaraCitera

Sitter i regel vid min stationära, och då ser jag bara till att inte ha den ikopplad. 


   
SvaraCitera
Berit

Gjorde det på min förra, sen sluta den funka


   
SvaraCitera

sitter en i skärmen på laptopen men bryr mig inte om den


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har ingen webcam till datorn men brukat täcka över facecamen på iPaden med tummen Rodnar


   
SvaraCitera

Täcker inte över någonting. Webbcamen är alltid av, annars lyser där en lampa. Förstår inte poängen med att täcka kameran :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt: annars får de väl kolla om de vill. De har väl inget annat att göra de där stackars operatörerna.

Jag är nog inte så begränsad i fantasierna, kan lätt få för mig att både det ena och det andra, att CIA sitter och analyserar i andra änden, eller att övernaturliga väsen använder kamerorna för att kommunicera genom olika universum på något vis........ Haha, det sista har jag inte riktigt föreställt mig än, kom på det nu.. Läskigt att tänka sådär iaf!!!!!!!!!!!

 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fredaghelaveckan: Förstår inte poängen med att täcka kameran :/

Kan du inte känna dig iakttagen? Kameralinsen ser ut som ett stirrande öga trots att den inte är aktiv. :((


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hoppas att lysdioden är fysiskt kopplad till samma krets som strömmen till kameran så det inte kan ändras i mjukvara men så är det säkert inte.. Orkar inte nojja faktiskt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Jag täcker över dem!


   
SvaraCitera