Aviseringar
Rensa alla

Taelwondo eller Karate `?


Ämnesstartare

[smile]Hej jag är snart 14 år och jag vill börja träna någon kampsport. Som titlen säger har jag tänkt mest på '' Taekwondo eller Karate '' .
Jag är inte så förtjust i judo eller boxning jag tycker inte om typ grepp o sånt skit 😉
Jag vill ha sparkar och slag men liksom inte slag som i boxning tror ni fattar vad jag menar !
Jaja skriv järna förslag och sg varför det skulle passa mig ? PS! : jag e inte så stark / men lång.[cute]


   
Citera

Uhm, känns som något du måste avgöra själv. Testa på båda vetja?


   
SvaraCitera

Karate! 😮

Inte för att jag har gått tidigare i karate med slutet ett grönt utan bara för att det är enkelt att lära sig.


   
SvaraCitera

testa båda.


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera

passaro:

testa båda.

Dold text: fast taekwondo är lite gay


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men min pappa säger att man inte slåss mot varandra i karate ( i sverige ) men han har väll fel ? [shake]


   
SvaraCitera

Vilken inriktning inom karaten had du tänkt dig


   
SvaraCitera

beror väl lite på vad du vill åt? taekwondo idag är mer som en sport där man fokuserar mycket på själva tävlingsgrenen, medans karate är mer "gör exakt såhär för så ska man göra enligt traditionen", typ. även om båda delarna såklart existerar i båda kampsporterna.

har dock inte hållit på med taekwondo på typ 7 år och har aldrig hållit på med karate så kan mycket väl ha fel, men lite den känslan jag fått iaf.


   
SvaraCitera

men kampsport över lag är ganska tråkigt, kan du inte satsa på typ bergsklättring eller simhopp eller nåt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MMA. Allt annat är slöseri med tid och värdelöst på gatan.


   
SvaraCitera

J_Hardy:

MMA. Allt annat är slöseri med tid och värdelöst på gatan.

om man sysslar med kampsport för att man vill lära sig att slåss "på gatan" bör man inte syssla med kampsport alls imo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

E du go eller? Få människor tränar kampsport enbart för att tävla. Med gatan menar jag självförsvar, eftersom en fajt på gatan inte innebär ronder på 2 min..


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

Dold text:

nej

J_Hardy:

MMA. Allt annat är slöseri med tid och värdelöst på gatan.

J_Hardy:

Med gatan menar jag självförsvar, eftersom en fajt på gatan inte innebär ronder på 2 min..

Ja, för MMA är ju inriktat på självförsvar...[zzz]


   
SvaraCitera

passaro:

nej

jo[no-no]

Nintendos BFF:

medans karate är mer "gör exakt såhär för så ska man göra enligt traditionen", typ. även om båda delarna såklart existerar i båda kampsporterna.

beror mycket på om man inriktar sig på tävlingsträning eller annat.
är väldigt olika beroende på klubb med andra ord.


   
SvaraCitera