Aviseringar
Rensa alla

Tända på missbruk


Ämnesstartare

Vad kallas det när man tänder på missbrukare? Tex man blir kåta av att en person tar herion.


   
Citera

Skulle inte tacka nej till att penetrera din överarm med min kanyl?


   
SvaraCitera

vet inte, men aah det kan vara hett med lite dekadens om den är det på rätt sätt.


   
SvaraCitera

Toxikofili


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Tex man blir kåta av att en person tar herion.

sjuk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skitty:

Toxikofili

Ja! Så var det! Tackar!!!

Hur visste du det?


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Ja! Så var det! Tackar!!!

Hur visste du det?

ingen orsak

jag är intresserad av psykologi[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skitty:

jag är intresserad av psykologi

Mhhmm, trodde du var typ 15 (inte pga vad du skriver eller din avatar)

Har tänkt på vad det hette ett tag.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

ar!!!

Skitty:

Toxikofili

dyker bara upp på diverse olika forum när man googlar på det.
Är det verkligen en riktig sexuell dragning? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Redbulls:

Är det verkligen en riktig sexuell dragning?

ja.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

ja.

Men finns det dokumenterat?
Kan vara andra orsaker som gör att man blir kåt när en person skjuter heroin. tex. att man dras till personer som tar "risker" eller att man drar sig till destruktiva förhållanden/människor.


   
SvaraCitera

Redbulls:

dyker bara upp på diverse olika forum när man googlar på det.
Är det verkligen en riktig sexuell dragning?

ja, det finns hur mycket konstiga namn som helst. nya fobier, sexuella dragningar och diagnoser dyker upp hela tiden för att de behövs. möjligtvis kan det vara så att toxikofili tidigare har gått under en annan mer diffus betäckning, men det är smidigare att ha ett specifikt ord för det.

Macktorsken:

Mhhmm, trodde du var typ 15 (inte pga vad du skriver eller din avatar)

mhm intressant. flera som har trott det.. varför tror/trodde du det?

Macktorsken:

Har tänkt på vad det hette ett tag.

frustrerande


   
SvaraCitera

Skitty:

ja, det finns hur mycket konstiga namn som helst. nya fobier, sexuella dragningar och diagnoser dyker upp hela tiden för att de behövs. möjligtvis kan det vara så att toxikofili tidigare har gått under en annan mer diffus betäckning, men det är smidigare att ha ett specifikt ord för det.

Sant sant

Men är det en term som någonsin används inom psykologin, vården etc.? Grejen är att jag inte har så mycket tillit till någon halvtjackis på flashback som sitter och hittar på finurliga ord. [smile]


   
SvaraCitera

Redbulls:

Men är det en term som någonsin används inom psykologin, vården etc.? Grejen är att jag inte har så mycket tillit till någon halvtjackis på flashback som sitter och hittar på finurliga ord.

jag skulle kunna titta i pålitliga kursböcker och få reda på mer, men eftersom det verkar relativt nytt(sent 90-tal-2000-talet) så lär det inte finnas mycket information att hämta i böcker. inom psykologin och vården tror jag inte att det skulle användas, det vore troligare att patienten skulle diagnotiseras om det ansågs vara ett problem.

kan tyvärr inte ge ett bättre svar just nu då jag inte vet säkert. jag får återkomma senare om du fortfarande är intresserad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skitty:

mhm intressant. flera som har trott det.. varför tror/trodde du det?

Har för mig att du skrivit det.


   
SvaraCitera