Aviseringar
Rensa alla

Tänder.


Lizeha
Ämnesstartare

Hej, hej!

Jag undrar hur man kan få vitare tänder. Jag har inte riktigt gula, men jag vill ha de vitare snabbare. Jag vill inte bleka de. 

Tack för svar i förhand!


   
Citera
Ämnesetiketter

Börja borsta tänderna.


   
SvaraCitera

finns väl inget annat sätt än att bleka.. sätta in fasader kanske


   
SvaraCitera

Testa med salt


   
SvaraCitera

Ryck ut dom och använd blekningsmedel


   
SvaraCitera

Borsta noggrant och använd gärna eltandborste som ibland har en poleringsfunktion.


   
SvaraCitera

Du kan använda dig utav mosade jordgubbar.. Låter hur sjukt som helst men det & bikarbonat eller bakpulver du blöter tandborsten och duttar i lite bikarbonat eller bakpulver. Ta inte för mycket och undvik tandköttet .. Det med mosade jordgubbar har jag själv inte testat men det sägs funka, lakrits stänger funkar också har jag hört. OBS gör detta Max 3 gånger i veckan annars sliter det på tänderna. 


   
SvaraCitera

Du kan inte få vitare tänder utan att bleka dem på ett eller annat sätt, vilket går ut på att man sliter ner tänderna så att de på så vis blir blekare.

nu kommer kanske någon och säger att "jo, man kan använda tandkrämn med flourescerande ämnen i" 

och jo, det är ju sant, men alla tandkrämer innehåller det och det har ju uppenbarligen inte räckt.

jag tycker du ska leva med dina tänder.

ingen har vita tänder


   
SvaraCitera

Ät kalksten. 


   
SvaraCitera

Borsta två till tre gånger per dag, munvatten och tandtråd. Undvik läsk och kaffe eftersom det får dina tänder att se gulare ut. Är väl det enda du kan göra förutom att bleka. 

Men varför vill du inte bleka tänderna? Du skulle ju kunna göra det ganska sällan, då sliter det ju inte så himla mycket! Tumme upp Eller vad vet väl jag.


   
SvaraCitera

skölj med fluor


   
SvaraCitera

Tandblekning.


   
SvaraCitera