Aviseringar
Rensa alla

Tänk om...?


Ämnesstartare

HEMLIGHETSFUL:

Twilight?

Jo.. alldeles riktigt..
Kanske är därför det är såhär [rolleyes]


   
SvaraCitera

En vanlig dag går du förbi ett tiotal killar som tycker du ser bra ut och säkerligen finns det killar i din närhet, som känner dig mer eller mindre, som tycker du båda är söt och intressant. De har inte haft modet att visa det, antagligen. Ingen anledning att oroa sig alltså.


   
SvaraCitera

Alla har vi olika smak så hur man än ser ut som finns det alltid någon som tycker man är vacker.


   
SvaraCitera

LinaBlondina:

Du måste kanske vara mer än det? Synas, ta plats, fånga uppmärksamhet. Var mer än "ok". Förstår du?

Synas mer, fånga uppmärksamhet osv kommer med självförtroendet: man klarar av att vara sitt bästa jag i alla situationer och ens person lyser igenom på ett helt annat sätt än när man känner sig lite obekväm.
Det jag egentligen vill ha sagt är att hon inte behöver göra sig till för att vara "mer än bara ok".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shajjn:

De har inte haft modet att visa det, antagligen. Ingen anledning att oroa sig alltså.

Hm.. var väl kanske inte riktigt de det hela handlar om [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

Jo.. alldeles riktigt..
Kanske är därför det är såhär

därför du gör en sån här tråd? Mycket troligt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tja, jag är en extremt ensam och ogillad så jag kan bara säga att jag delvis känner igen mig i dig från när jag var yngre och fortfarande intresserad till att leva upp till ngt slags socialt ideal.

Muntra upp dig själv m en annan ensam varelse; thylacinen:

a98_Thylacine.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HEMLIGHETSFUL:

därför du gör en sån här tråd? Mycket troligt!

Jag kanske fick något kärleksrelaterat handkapp i samband med mitt intresse för Twilight serien [rolleyes]

LinaBlondina:

Jag tycker du ska försöka vara mer än just "Helt ok".

Gillar ditt svar. Men jag vill fortfarande vara mig själv..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

Jag kanske fick något kärleksrelaterat handkapp i samband med mitt intresse för Twilight serien

exakt! Men jag klandrar dig inte, det är lätt hänt. Fast efter sista boken borde man nog ändå kommit ifrån det...


   
SvaraCitera

Renesmee:

Hm.. var väl kanske inte riktigt de det hela handlar om [sad]

Nehe, så folk går upp till dig och visar sitt intresse och/eller du gör det, men att det inte har klaffat än?
Ja i så fall är det ju bara .. löjligt att oroa sig..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HEMLIGHETSFUL:

Fast efter sista boken borde man nog ändå kommit ifrån det...

Jo, och det gjorde jag väl delvis. Hoppades på att någon skulle dö, men det blev ett sånt där sliskigt lyckligt slut. Började från första istället [cute] Men aja, det är väldigt offtopic, som det heter.


   
SvaraCitera

Angelize:

Nej, acceptera sanningen. Är man en negativ människa så får man ett negativt liv. [ops]

Nej, men jag har varit lite possitiv ibland. Jag har tänkt:
-"Imorgon träffar jag nog någon..."
-"Nästa vecka träffar jag nog någon..."
-"Nästa månad kanske jag träffar någon..."
-"Nästa år kanske..."
Men det händer aldrig och kommer nog aldrig att hända. 🙁
Vem kan tro på det när man bara blir bevisad att det inte kommer att hända, om och om igen, och man är ensam kvar. 🙁
Då får man istället försöka göra det bästa av att leva ensam hela sitt liv, men ibland gör det ont. [sad]

Renesmee:

Ja, det är enkelt att bygga upp en trygg tankebubbla i sin ensamhet. Men sen när nyfikna människor ska komma och fråga hur man har det så spricker den där tankebubblan med ganska så stor säkerhet.

Ja, det har blivit så att jag flyr och blundar för alla filmer, tidningar, människor och allt som kan påminna mig och spräcka bubblan. Mår så dåligt av att se allt som har med sånn kärlek att göra, undrar ibland om det kan ha blivit som en skada som gör att om jag träffar någon, så kommer jag på något sätt ändå ha samma ångest och må dåligt över att kyssas, och vara där själv.

Renesmee:

Det gör ingenting att vara långt bort från kärleken och allt det där jag beskrivit som jag saknar - men nu är det så att jag är oändligt långt bort, och DET känns .. väldigt jobbigt.

Ja, så oändligt långt bort att man inte kan tro det kan existera. 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SaltaKätzchen:

text

Varför lägger du ned tid på att tänka "När kommer jag träffa någon"? Du kommer att träffa någon när du minst anar det. Lev livet tills dess. [rolleyes]
Är du desperat så får du automatiskt en desperat utstrålning. Ingen tycker om det. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SaltaKätzchen:

Ja, det har blivit så att jag flyr och blundar för alla filmer, tidningar, människor och allt som kan påminna mig och spräcka bubblan.

Men å andra sidan får man ju inte glömma bort hur duktig all sorts media är på att försköna saker och ting.
Men när man ser riktiga människor så blir det snäppet jobbigare..

SaltaKätzchen:

Mår så dåligt av att se allt som har med sånn kärlek att göra, undrar ibland om det kan ha blivit som en skada som gör att om jag träffar någon, så kommer jag på något sätt ändå ha samma ångest och må dåligt över att kyssas, och vara där själv.

Hur tänker du nu? [sad]

SaltaKätzchen:

Då får man istället försöka göra det bästa av att leva ensam hela sitt liv, men ibland gör det ont.

Även om man har hela livet framför sig, så känns det ändå som att man känner sig tvingad till att träffa någon inom en viss period, eftersom alla andra lyckas.


   
SvaraCitera

Angelize:

Varför lägger du ned tid på att tänka "När kommer jag träffa någon"?

Ska ju tänka possitivt. Men det händer inte ändå. 🙁

Angelize:

Du kommer att träffa någon när du minst anar det.

Jag anar ju minst att jag kommer träffa någon nu, imorgon, eller någonsin. [sad]

Angelize:

Lev livet tills dess. [rolleyes]

Lever livet ensamt tills dess. 🙁

Angelize:

Är du desperat så får du automatiskt en desperat utstrålning. Ingen tycker om det. [crazy]

Är inte desperat, har gett upp helt nu, men det fungerar inte.
Dessutom har jag alltid tänkt att det ska vara den rätta och någon man trivs med. Den har jag aldrig sett skymten av än. Har aldrig varit desperat tror jag, gör bara ont. 🙁


   
SvaraCitera