Aviseringar
Rensa alla

Tänk om fler hade "öppna förhållanden" =)


Ämnesstartare

Nu vet jag att en del människor VILL ha seriösa förhållanden med en enda person, problemet tycker jag är att det ofta verkar bli mycket avundsjuka och så. Och mycket småtjafs.
Jag har hört om väldigt många som har problem i sina förhållanden. och jag tänker, det är så fruktansvärt onödigt!
Tänk om fler människor hade "öppna förhållanden", jag tänker hur bra det skulle bli så..:) Man kan göra vad man känner för med vem man vill, och ingen behöver bli avundsjuk eftersom "h*n är min!" inte existerar!
Nu är ja ju medveten om att det inte behöver vara så här i ett seriöst förhållande. Man kan ha ett moget förhållande med någon, men det är ju det att många som har förhållanden verkar lite omogna. De verkar inte riktigt som om de har "lekt av sig" Jag tycker att de människorna ska ha "öppna förhållanden" istället. Då slipper de avundsjuka och massa skit. alt. kan man jobba på de där så man slipper må dåligt ihop med en annan människa._.

Har man ett "öppet förhållande" är det självklart viktigt att kommunikationen fungerar som den ska eftersom någon kan bli sårad annars.


   
Citera

Du är rädd för närhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Du är rädd för närhet.

?
Att man vill ha ett "öppet förhållande" behöver inte betyda att man är rädd för närhet. Det kan helt enklelt vara så att man trivs bättre med ett sådant levnadssätt.


   
SvaraCitera

Eller så har man inget förhållande alls förrän man mognat och vet vad man vill med livet så slipper man allt sådant när man är ung och bara leker runt tills man vill stadga sig? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

Eller så har man inget förhållande alls förrän man mognat och vet vad man vill med livet så slipper man allt sådant när man är ung och bara leker runt tills man vill stadga sig?

Det jag menar. Ett "öppet förhållande" är ju typ som "inget förhållande"..på sätt och vis[crazy] Det är en slags relation, men inget förhållande. Vad det nu är för skillnad. Kommer inte på just nu.


   
SvaraCitera

start all over again:

Vad det nu är för skillnad

att det innehåller ett visst ord

start all over again:

öppet förhållande

[cute]


   
SvaraCitera

Det känns som poängen helt med ett förhållande frösvinner då.


   
SvaraCitera

Lulz, ofta att ett öppet förhållande automatiskt leder till att folk inte blir svartsjuka och att det inte förekommer en massa småtjafs.


   
SvaraCitera

JejeX:

Det känns som poängen helt med ett förhållande frösvinner då.

word

mediakatt:

Lulz, ofta att ett öppet förhållande automatiskt leder till att folk inte blir svartsjuka och att det inte förekommer en massa småtjafs.

beror nog på individerna i förhållandet, men I agree with you.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

att det innehåller ett visst ord

tack för upplysningen[y]

JejeX:

Det känns som poängen helt med ett förhållande frösvinner då.

ja, det som är meningen ju

mediakatt:

Lulz, ofta att ett öppet förhållande automatiskt leder till att folk inte blir svartsjuka och att det inte förekommer en massa småtjafs.

nej, inte automatiskt, men det finns ju en anledning till att det kallas ÖPPET förhållande


   
SvaraCitera

mediakatt:

Lulz, ofta att ett öppet förhållande automatiskt leder till att folk inte blir svartsjuka och att det inte förekommer en massa småtjafs.


   
SvaraCitera

om jag någonsin kände för att ha ett öppet förhållande med en människa skulle jag se det som bevis på att jag egentligen inte tyckte om människan tillräckligt mycket för att vilja vara tillsammans med den.

och jag hade varit jävligt mycket mer svartsjuk

men funkar det för andra så...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

om jag någonsin kände för att ha ett öppet förhållande med en människa skulle jag se det som bevis på att jag egentligen inte tyckte om människan tillräckligt mycket för att vilja vara tillsammans med den.

ok, då är vi olika som natt och dag[y]

Om jag hade ett "öppet förhållande" skulle det absolut inte vara för att jag inte älskade den person jag var ihop, utan det skulle vara för att jag gillade att vara med andra människor, både fysiskt och psykiskt. Att ha ett "öppet förhållande" är för mig som att ha en riktigt god vän (men att man beter sig som man gör när man är ihop) och riktigt goda vänner kan man aldrig få för många år.
Det har inte att göra med att man inte älskar någon tillräckligt mycket, det har att göra med att alla människor är olika och man vill vara med så många som möjligt (eller åtminstone inte bara med en) Det kan låta konstigt det håller jag med om. Men det finns som sagt en anledning till att det heter "öppet förhållande" och inte bara "förhållande"

Jag tycker inte att det är något negativt i sig


   
SvaraCitera

start all over again:

Jag tycker inte att det är något negativt i sig

Blivande_japan:

funkar det för andra så...


   
SvaraCitera

Jag skulle aldrig vilja ha ett "öppet förhållande".

Antingen så är jag i ett underbart förhållande med någon jag älskar..

Eller så kikar jag på porr.. [crazy]

Men jag respekterar era åsikter. [cute]


   
SvaraCitera