Aviseringar
Rensa alla

Tänk om Sverige kunde se ut såhär igen


Ämnesstartare

Tycker ni denna tid verkar vara skön och harmonisk? Tänk om det såg ut såhär när man gick i Stockholm på sommaren.


   
Citera


   
SvaraCitera
time
 time

Det är ju en PR-film. I stort sett ser det dock ut sådär idag också, minus att det inte finns några rövhattar som kör alldeles för fort längs Kungsgatan (hade varit nice att våga cykla i stan). Speciellt bilderna med djurgårdsfärjan är identiska med hur det ser ut idag, jobbade i området varje dag i somras.


   
SvaraCitera

stockholm har alltid varit värdelöst


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

keff tid


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: Det är ju en PR-film. I stort sett ser det dock ut sådär idag också, minus att det inte finns några rövhattar som kör alldeles för fort längs Kungsgatan (hade varit nice att våga cykla i stan). Speciellt bilderna med djurgårdsfärjan är identiska med hur det ser ut idag, jobbade i området varje dag i somras.

Inga människor som springer runt och gormar på främmande språk var min första tanke.


   
SvaraCitera

Vem är det som berättar? Jag känner så igen hennes röst, förövrigt så tittade jag på detta klipp för någon år sedan.


   
SvaraCitera
time
 time

Sheriffen:

Inga människor som springer runt och gormar på främmande språk var min första tanke.

Lägg ner med det där. Språk kan folk väl få prata bäst de vill. (Noterar i mitt inre att jag ska prata alla språk jag kan utom svenska med dig om vi någonsin träffas.)


   
SvaraCitera

Punda:

Even the authorities are minorities in my waterpark.


   
SvaraCitera

går ju att göra en identisk kopia av den där filmen vilken sommardag som helst, eller hur föreställer du dig att stockholm ser ut numera? 


   
SvaraCitera

tror du alla skriker allah akbar så fort de går på djurgårdsfärjan på väg till grönan?


   
SvaraCitera

Åk bara till landet så ser du bara etniska svenskar.


   
SvaraCitera

Fyfan vad trist


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: Lägg ner med det där. Språk kan folk väl få prata bäst de vill. (Noterar i mitt inre att jag ska prata alla språk jag kan utom svenska med dig om vi någonsin träffas.)

Haha. Men jag tror det vore bäst om vi alla som är tänkta att bo permanent i Sverige pratade svenska. Håller du inte med om det? Jag hoppas du inte gör det, jag vill kunna förstå och veta att du inte kallar mig massa dumma saker :'(


   
SvaraCitera