Aviseringar
Rensa alla

Tänka på ett annat sätt eller bara göra det?


Ämnesstartare

Om man tycker att något är jobbigt, är det bäst att tänka om angåendet det, (tänka positivt), eller är det bättre att tänka typ "det här är ett helvete men jag gör det ändå"? Hur är det för dig? Vad funkar bäst?

Jag tänker såhär att ska man hålla på o tänka positivt hela tiden så kanske det blir att man tvekar. om man inte lyckas tänka positivt menar jag..


   
Citera
Ämnesstartare

kraamisz:

Hur är det för dig?

brukar inte göra saker som jag anser vara för jobbiga, vilket jag oftast tycker om jag har suttit och överanalyserat hela grejen en hel dag.
ibland gör jag jobbiga saker utan att tänka innan dock, då känner jag mig duktig


   
SvaraCitera

Alltså, jag förstår inte vad ni pratar om. Jag är posetiv till det mästa. Allt jag gör i mitt liv gör jag med glädje, till och med skolan. Får dock dåliga betyg så jag är väl mänsklig ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brukar försöka stänga av tänkandet och gör det bara istället.

En annan bra sak äratt tänka "fram" i tiden. Tar "grejen" en timme att göra, då brukar jag tänka en timme fram "vad skönt det är att ha det gjort." Svårt att förklara, men men...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

ibland gör jag jobbiga saker utan att tänka innan dock, då känner jag mig duktig

[y]

Bajskorv:

Jag är posetiv till det mästa. Allt jag gör i mitt liv gör jag med glädje, till och med skolan.

well, det är inte så lätt för alla


   
SvaraCitera

kraamisz:

well, det är inte så lätt för alla

Tyvärr har jag ingen empatisk förmåga så jag fattar inte vad alla går och deppar för. Vi lever ända bara i 70. Jag vill spendera dom i glädje.

Kom btw nyss hemma ifrån bup, har tydligen asperger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror på vad det handlar om. Ser ingen anledning att lura mig själv till att det är något positivt med lönearbete t.ex. Om man ogillar sin situation blir man nog mer motiverad att vägra den än om man vänder andra kinden till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajskorv:

Tyvärr har jag ingen empatisk förmåga så jag fattar inte vad alla går och deppar för. Vi lever ända bara i 70. Jag vill spendera dom i glädje.

Tror du inte att alla vill vara glada? Jag t.ex. har försökt tänka positivt väldigt mycket, men man tröttnar ju när det inte fungerar.

Rödingajävel:

Beror på vad det handlar om

Träffa människor[blush]


   
SvaraCitera

kraamisz:

Tror du inte att alla vill vara glada? Jag t.ex. har försökt tänka positivt väldigt mycket, men man tröttnar ju när det inte fungerar.

Nä, jag är en sådan människa som tror att man själv bestämmer vem man vill vara. Ingen kan ju göra dig lycklig förutom du. Antingen bestämmer man sig för att följa sina drömmar eller så sitter man och gnäller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamisz:

Träffa människor[blush]

Vill du inte träffa människor? 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajskorv:

Ingen kan ju göra dig lycklig förutom du.

Det är jag mycket väl medveten om.

Bajskorv:

Antingen bestämmer man sig för att följa sina drömmar eller så sitter man och gnäller.

Människor är inga maskiner.

Rödingajävel:

Vill du inte träffa människor? 😛

Jo, men jag får ångest.[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamisz:

Jo, men jag får ångest.[sad]

Jaha, ok. Förstår. Också haft svårt att umgås förr. Men det är ju något man egentligen vill men tycker är jobbigt, då är det nog bra att tvinga sig till det så man kommer förbi den spärren! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att motivera mig själv till att göra något jobbigt tänker jag på alla de fördelar jag kan få utav att göra det.
Tex, om jag inte är taggad att gå till gymmet. Då tänker jag på hur trimmad och stark jag kommer bli om jag bara orkar fortsätta gå regelbundet. Brukar fungera ganska ok [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajävel:

Jaha, ok. Förstår. Också haft svårt att umgås förr. Men det är ju något man egentligen vill men tycker är jobbigt, då är det nog bra att tvinga sig till det så man kommer förbi den spärren! 🙂

Ja, jag får väl göra det.

Rejmond D Röjter:

För att motivera mig själv till att göra något jobbigt tänker jag på alla de fördelar jag kan få utav att göra det.

Det är bra 🙂


   
SvaraCitera

kraamisz:

Människor är inga maskiner.

Lyssna på dig själv, vilken rutten inställning du har. Skärp dig nu!


   
SvaraCitera