Aviseringar
Rensa alla

Tänka på hur mycket socker och dyl det är i maten och drycken onödigt?


Ämnesstartare

mediakatt:

"isch, fett och socker är onyttigt"

Socker får man i sig vilket som och fett behöver man delvis. Men man kan tänka på att inte äta för mycket pizza och fet mat ändå (och äta frukt istället för godis t.e.x).

mediakatt:

övergripande sätt.

Hur menar du?


   
SvaraCitera

Pluggis:

är det onödig att tänka på socker och dyl?

Nej, eller jag tänker inte på sockret utan tillsatserna O.o

Jag undviker Donken också numera
Dold text: Då de har hittat spår av bajs i hamburgarna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Casablanca:

: Då de har hittat spår av bajs i hamburgarna

[bigsmile]

Casablanca:

Nej, eller jag tänker inte på sockret utan tillsatserna

med "dyl" menade jag tillsatser och sånt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sen så börjar man döna, asfett med spritt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pluggis:

Hur menar du?

Jag menar att man bör gå över vilket näringsbehov man faktiskt har, utgå från det och planera vad man ska äta för att få i sig nog med energi och nog med fett, protein, kolhydrater, mineraler och vitaminer. Att börja äta mindre av vissa näringsämnen är rätt onödigt om man inte redan vet att man äter för mycket av dessa till en början.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

äta mindre

Nej, tvärtom faktiskt. Förut åt jag knappt nån lunch alls och drack en läsk och käkade godis istället. Åt godis ofta och drack läsk ofta. Blev både dyrt och onödigt. Ska alltså istället trycka i mig skolmaten och inte äta massa godis och läsk. Däremot kan jag trycka i mig en toast på fritidsgården istället [blush]


   
SvaraCitera

Ah, så sa mina föräldrar också. Övergödda mig osv. Tyvm.


   
SvaraCitera

Pluggis:

är det onödig att tänka på socker och dyl?

Det är absolut inte onödigt! Socker och framför allt det vita, raffinerade sockret är dagens tveklöst största hälsofaror tillsammans med tillsatser, fabrikat och frånvaron av motion.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Ah, så sa mina föräldrar också. Övergödda mig osv. Tyvm.

Båda säger inte det men morsan gör det. Pappa bryr sig inte speciellt mycket men han tänker mycket på sånt. Hon tycker "När man är i pappas ålder är det en sak men när man är 14 då är det helt fel" [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

"kemiskt socker" lär ju snarare vara socker man framställt kemisk väg än ett sötningsmedel som inte alls är en kolhydrat ens.

Jag är rädd för att kemi var mitt sämsta ämne i skolan. [blush]

Blivande_japan:

Inte enbart, äter du ingen mat kan du inte bli tjock, det är inte svårare än så.

Nej självklart - man får ju alltid se till faktorn "tillförd effekt o uttagen effekt". Tillför man mer än vad man tar ut då sväller man upp. [sad]

Blivande_japan:

När man bor tillsammans och är en familj brukar man äta samma saker, därmed är det inte så konstigt om familjemedlemmarna har liknande kroppsformer.

Det ligger nog dessvärre tyvärr alltför mycket sanning i detta... stackars barn. [sad]

Blivande_japan:

Klart att det är olika svårt för olika människor att få vissa sjukdomar, men det är även bevisat att det har väldigt, väldigt mycket med hur man lever att göra.

Ännu tristare är det när läkarna konstaterar att nyfödda barn redan vid födseln har diabetes. Nu känner jag ingen som har diabetes i vår ålder utan enbart gamlingar men det är väl det de kallar för "åldersdiabetes".


   
SvaraCitera