Aviseringar
Rensa alla

Tänker du i bilder?


Ämnesstartare

apati:

Händer (Du röstade på detta alternativ)

Jag minns i bilder, men hur jag tänker kan jag inte svara på. Jag vet bara att jag tänker ^^


   
SvaraCitera

apati:

Händer (Du röstade på detta alternativ)
42.3% (11 st)

...och fötter


   
SvaraCitera

apati:

Händer (Du röstade på detta alternativ)

Tänker "i" ljud med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

apati:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Det är jätteskumt, vet inte om andra tänker likadant..
Varje gång som någon pratar om veckodagar så ser jag en bild av "veckan" i en cirkel av namnen på de olika veckodagarna.
Varje gång någon pratar siffror så ser jag en bild på "alla" siffror. T ex om man ska räkna ut 20+5 så ser jag alla talen uppradade på ett speciellt sätt. Varje gång man pratar om månader så är det likadant, namnen är uppradade i en sorts cirkel. Årtal är också på rad i huvudet på liknande vis när man pratar om de.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gluesniffer:

Det är jätteskumt, vet inte om andra tänker likadant..

Jag ser vissa veckodagar som röda och svarta rutor i en kalender, och månader är siffror, januari ser jag till exempel som en vit etta.

När jag ska räkna ut något gör jag ett eget kladdpapper i huvet som man kan räkna på, så jag antar att jag kanse tänker i bilder i alla fall, men på nåt konstigt begränsat sätt.


   
SvaraCitera

apati:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Har aldrig kunnat projicera bilder i tanken riktigt. Jag tänker mer abstrakt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

apati:

Ja (Du röstade på detta alternativ)
39.4% (13 st)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Salocin:

och ibland i film.

jag trodde fler tänkte i röster...

Daande:

Har aldrig kunnat projicera bilder i tanken riktigt. Jag tänker mer abstrakt.

Alltså röster?


   
SvaraCitera

Paint it black:

Alltså röster?

Nej... jag bara... tänker. [confused] Egentligen vet jag inte ens om jag tänker alls. [blush] Det är typ som en grumlig dimma i min hjärna och man förstår typ vad den betyder... men den ser inte ut som något tror jag! [no-no]

Eller vet du vad... ge mig något att tänka på så kan jag svara på hur det beter sig! För jag kan inte tänka på egen hand. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Duberget:

Jag ser vissa veckodagar som röda och svarta rutor i en kalender, och månader är siffror, januari ser jag till exempel som en vit etta.

haha, okej [crazy] liknande för mig med veckodagarna. Där står onsdag med brun text och lördag med röd och fredag med blå osv. Men jag kan själv röra bilden i huvudet, t ex om jag tänker 1600-talet så "zoomar" bilden ut från 2008 och åt vänster + små vändningar vid varje sekelskifte och sedan zoomar in vid 1600-talet. När jag väl är där så är åren uppradade på samma sätt som siffrorna från noll. Med olika höger och vänster svängar vid varje 10-tal upp till 50, sedan rakavägen upp till 100 (som i sin tur går att "zooma" in och ut).

Jag har haft samma bilder sålänge jag kan minnas, så det borde vara någon bild jag såg på riktigt när jag var liten eller något.. Ibland funderar jag på hur folk klarar sig som inte har mina bilder i huvudet. Om de inte har det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daande:

Eller vet du vad... ge mig något att tänka på så kan jag svara på hur det beter sig! För jag kan inte tänka på egen hand. [blush]

Vad tycker du att gurka smakar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dhagor:

Tänker "i" ljud med.

Jo, det gör jag ju med. Tänkte inte det ena eller det andra, men svarar man ja är det frekvent med bilder. Jag visualiserar nog inte allt, men det mesta och ja, ljud förekommer eftersom jag liksom tillverkar en film.

gluesniffer:

Varje gång som någon pratar om veckodagar så ser jag en bild av "veckan" i en cirkel av namnen på de olika veckodagarna.

Nja, visst kan jag se ord framför mig men inte riktigt så och inte i cirklar.

Tycker det är intressant hur man tänker eftersom det är inget man har blivit lärd.

Duberget:

När jag ska räkna ut något gör jag ett eget kladdpapper i huvet som man kan räkna på, så jag antar att jag kanse tänker i bilder i alla fall, men på nåt konstigt begränsat sätt.

Jo, så gör jag med.


   
SvaraCitera

Paint it black:

Vad tycker du att gurka smakar?

Nope, ingen bild. [sad] Ingen tanke heller iofs. 😛 Gurka smakar ju gurka liksom XD[blush] Jag är blåst...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gluesniffer:

Där står onsdag med brun text och lördag med röd och fredag med blå osv.

Ja, färger är ofta förekommande i mina tankar. Allt har en viss färg. Nu när du säger det så känner jag i gen mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daande:

Nope, ingen bild. [sad] Ingen tanke heller iofs. 😛 Gurka smakar ju gurka liksom XD[blush] Jag är blåst...

coolt! [blush]


   
SvaraCitera