Aviseringar
Rensa alla

Tänker för mycket


Ämnesstartare

Alla vet att det är bättre att tänka positivt än att tänka negativt, men är det viktigt att tänka positivt?

Jag tycker själv att jag tänker för mycket. Även när det är positiva tankar. Det blir lätt så att jag tänker istället för att handla.
Detta resulterar i att jag bara kan göra något om jag tänker "rätt". Annars ger jag upp.
Någon som fattar? [shake]

Pga det här har jag bestämt att jag inte vill tänka så mycket, jag vill bara göra. Men det är så svårt att "stänga av" sina tankar..

Är det någon som känner igen sig eller har några tips på hur jag ska göra ?


   
Citera
Ämnesstartare

låter som att du behöver träffa en psykolog för att reda ut dina tankar. Kan va 1 bra ide


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är när man tänker för mycket och när ensam förlägne med sina tankar som an mår dåligt! tex såna till fällen man börjar finula på saker som detta... håller dock med om man bara kunde "stänga av" ibland så vore de sjukt gött! då man slipper plågas av sin egna hjärna


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror vi är ganska lika[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Antingen tänker jag för mycket eller också för lite. Det slutar i alla fall alltid på samma sätt, dåligt. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

låter som att du behöver träffa en psykolog för att reda ut dina tankar. Kan va 1 bra ide

ska träffa en kurator?

Redbulls:

tror vi är ganska lika

vad gör du åt problemet? om du gör något alls? [cute]

YaBasta:

det är när man tänker för mycket och när ensam förlägne med sina tankar som an mår dåligt!

ja. när jag ska göra något, tex prata med en ny människa, så tänker jag alltid hur det ska gå, istället för att bara göra det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamiszz:

ska träffa en kurator?

nice
vissa människor passar ej med kuratorer/psykologer, hoppas du ej är en av dem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

negativt tänkande är det som driver på utvecklingen i världen, missnöjda människor innebär till slut framsteg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

negativt tänkande är det som driver på utvecklingen i världen, missnöjda människor innebär till slut framsteg.

inte när det handlar om en själv 🙁

Postorderhoran:

vissa människor passar ej med kuratorer/psykologer, hoppas du ej är en av dem

jag hoppas att det känns braa

Hjärtlös:

Antingen tänker jag för mycket eller också för lite. Det slutar i alla fall alltid på samma sätt, dåligt.

:/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skriv på spegeln med läppstift hur bra du e.
Läs varje morgon.
Fixat!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamiszz:

inte när det handlar om en själv 🙁

jo då så kan det visst vara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Skriv på spegeln med läppstift hur bra du e.

Kan röra på läpparna istället[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

jo då så kan det visst vara

ok, kanske


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamiszz:

ok, kanske

det beror på osv


   
SvaraCitera