Forumet - Tänker för mycket :(

Tänker för mycket :(

262 0 33
Hej
Som rubriken lyder
Jag tänker alldeles för mycket på allting! ska hela tiden hålla på och grubbla över massa småsaker och kan inte leva i nuet :(((
Det här är jävligt jobbigt och det stör mig otroligt mycket i vardagen.[sad]
Vet inte vad jag ska göra snart, känns som om jag håller på att bli galen, och det kan även störa min sömn.
SÅ vafan ska jag göra?!! är bara 15 år och borde inte hålla på att tänka såhär! [sad]
Vad ska jag göra?!

Tacksam för svar!

Spana också in:

öööh.. svårt jag har själv haft det så men vet inte vad jag gjorde riktigt

typ sitt och glo in i en vägg och lyssna på musik hela tiden om du inte kan fokusera tankarna

åk iväg ett tag, byt miljö, andas långsamt och blunda, ät regelbundet och mycket proteiner, vitaminer och mineraler, drick mycket vatten också, träna, rör på dig. hitta ett nytt intresse som du kan syssla med då du tänker för mycket.

umgås med lugna människor som du kan prata med om det blir för mycket, sådana människor som inte behöver fråga en massa och stressa upp dig, utan bara kan sitta där och lyssna lite, kanske komma med egna förslag på hur du ska göra för att tänka mindre jobbigt.

dricka te ibland kan också fungera (grönt te eller rött då)
Tränar 4 dar i veckan, äter regelbundet och rätt bra.
har haft svårt att sova i snart 2 veckor pågrund av grubblandet.
går i skolan större delen av dagarna och umgås med rätt lugnt folk, men dock pratas det inte så djupa saker där. försöker vara ute och gå efter skolan, men det blir för mycket stress. känner att jag inte hinner ta det lungt utan hjänan går på högvarv hela tiden, även på natten. och vaknar flera gånger på nätterna och känner tankarna komma och gå. blir galen snart... om jag inte redan är det.