Aviseringar
Rensa alla

Tänker för mycket 🙁


Ämnesstartare

Hej
Som rubriken lyder
Jag tänker alldeles för mycket på allting! ska hela tiden hålla på och grubbla över massa småsaker och kan inte leva i nuet :(((
Det här är jävligt jobbigt och det stör mig otroligt mycket i vardagen.[sad]
Vet inte vad jag ska göra snart, känns som om jag håller på att bli galen, och det kan även störa min sömn.
SÅ vafan ska jag göra?!! är bara 15 år och borde inte hålla på att tänka såhär! [sad]
Vad ska jag göra?!

Tacksam för svar!


   
Citera
Ämnesstartare

tänk inte på hur du ska göra utan ba gör saker utan att tänka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan säga att det inte alltid varit såhär, det har kommit med åren. började för typ 3 år sen. men då tänkte jag inte såhär mycket...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hör till att man blir äldre att man tänker mer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad är egentligen att leva i nuet, att inte tänka på sin situation och hur den ska kunna förbättras, att bara se på livet utan värdering eller tanke.

Tänk du. Det är inget fel. En dag kommer du finna ett svar, en lösning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

att leva i nuet = uppskatta det bra som händer just nu till fullo o göra något ut av varje ögonblick typ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vissa grubblar tyvärr bara mer med åren, iallafall jag själv. För mycket tankar som far runt i skallen om allt och inget, det kan göra en sliten i längden. Men samtidigt kan man ju komma till insikt med en hel del saker också[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men ser det här mer som ett problem. vill inte hålla på att tänka såhär. det tar upp allt för mycket av min tid 🙁

Mer svar tack!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du har nog funderat ut det mesta om några år. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mer tips!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RödluvaN:

Mer tips!

Vill du ha tips på hur man stänger av hjärnan? Grubbla på kvällar och helger och inte när du ska göra saker. (Fungerar det inte om du håller dig sysselsatt?)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan inte sluta grubbla. och vill det, sluta grubbla helt enkelt. försöker hålla mig sysselsatt och det funkar bra ibland, men sen direkt efter så kommer de där tankarna tillbaka, och gör mig mer nedstämd 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har varit så hela livet. Tror det som hjälper mig mest är att prata om det som stör. Då lättar grubblandet en stund iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RödluvaN:

Kan inte sluta grubbla. och vill det, sluta grubbla helt enkelt. försöker hålla mig sysselsatt och det funkar bra ibland, men sen direkt efter så kommer de där tankarna tillbaka, och gör mig mer nedstämd 🙁

operera bort lite av hjärnan da så kan du va dum o gla. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

öööh.. svårt jag har själv haft det så men vet inte vad jag gjorde riktigt

typ sitt och glo in i en vägg och lyssna på musik hela tiden om du inte kan fokusera tankarna

åk iväg ett tag, byt miljö, andas långsamt och blunda, ät regelbundet och mycket proteiner, vitaminer och mineraler, drick mycket vatten också, träna, rör på dig. hitta ett nytt intresse som du kan syssla med då du tänker för mycket.

umgås med lugna människor som du kan prata med om det blir för mycket, sådana människor som inte behöver fråga en massa och stressa upp dig, utan bara kan sitta där och lyssna lite, kanske komma med egna förslag på hur du ska göra för att tänka mindre jobbigt.

dricka te ibland kan också fungera (grönt te eller rött då)


   
SvaraCitera