Aviseringar
Rensa alla

Tänker jag för djupt?


Ämnesstartare

Tja är en kille på 17 år. har precis börjat andra året på gymnasiet.

Har ett problem som jag känner mig ganska ensam om.

Tänker och analyserar väldigt mycket. Analyserar människor situationer osv. har haft svårt med lätta tal i matte tillexempel för att jag komplicerar det för mycket.

Drar dock nytta av denna ''egenskap'' i min passion för bild. Ser annorlunda på uppgifter än vad andra gör. tänker djupare än vad man egentligen behöver göra. Brukar ofta resultera i konst jag måste förklara.

Har svårt att känna sammhörighet med resten av killarna i klassen som bara tänker på ytliga saker och har omogna konversationer. Har istället kommit rätt bra överräns med de mer mogna tjejerna i klassen.

Hör ofta att jag är rätt roligt också men är så förvirrad över vilka sidor jag visar för andra egentligen.

Vad tror ni? har ni nånsin haft samma problem?


   
Citera

Bry dig inte om andra, du låter som en ganska vettig person. Fortsätt vara det. Vet dock hur det känns att överanalysera saker men har inte riktigt några tips för att minska det.


   
SvaraCitera

Har lite samma. Men har inga mogna människor i min klass så jag är ensam[censur]
Utgör det ett problem för dig att du analyserar situationer du befinner dig i mer än vad du egentligen behöver?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

theyo:

Hör ofta att jag är rätt roligt också men är så förvirrad över vilka sidor jag visar för andra egentligen.

Vad tror ni? har ni nånsin haft samma problem?

Haha wtf är du min exakta kopia eller? samma ålder också. Jävla tur jag har som inte behöver ha matte längre 🙂 Dock det där med bild är inte min grej, aldrig orkat försöka direkt haha.


   
SvaraCitera

theyo:

har haft svårt med lätta tal i matte tillexempel för att jag komplicerar det för mycket.

Känner igen mig mycket. 🙂


   
SvaraCitera

theyo:

Vad tror ni? har ni nånsin haft samma problem?

Jag tror du mest har och kommer ha fördelar av det [smile] Jag är också en person som tänker djupt och analyserar mycket.. ibland när det blir för mycket är det jobbigt, ja. Men för det mesta gillar jag att vara så [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

theyo:

Tänker och analyserar väldigt mycket. Analyserar människor situationer osv.

Är du också jävligt bra på att läsa människor? Vet typ vad dom tänker? Och du kan typ kontrollera andra människor på sätt o vis? Typ vet exakt vad du ska säga för att personen ska reagera så å göra sådär o blabla?

När du pratar med människor, fokuserar du mer på deras kroppspråk o sättet dom pratar och sånt skit och lyssnar inte mycket på vad dom säger? När folk pratar med dig, är du ofta också i dina egna tankar där du inte heller hör vad andra säger? haha.


   
SvaraCitera

senap123:

min exakta kopia eller

Schism:

Känner igen mig mycket. 🙂

Bl0cket:

Jag är också en person som tänker djupt och analyserar mycket..

varför finns ni inte där man behöver er[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

senap123

ja jag läser av männsikor ganska lätt framförallt ytliga människor. men för mig är det mer att jag analyserar vad dom säger för att svara på ett så bra sätt som möjligt.

jo jag vet låter sjukt 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja vart fan är ni! haha 🙂


   
SvaraCitera

theyo:

har ni nånsin haft samma problem?

Mm, fast ser det nog inte som ett problem. Är mer glad för att jag tänker annorlunda:P[zzz].
Fast blir lite svårt när jag ska va social... heh


   
SvaraCitera

Jojje:

Mm, fast ser det nog inte som ett problem. Är mer glad för att jag tänker annorlunda:P.
Fast blir lite svårt när jag ska va social... heh

På nått vis ska man ju ta vara på sitt eget tänkande och tillåta sig att utveckla sitt intellekt. Men som sagt, svårt att vara social och umgås och passa in och allt det där när man inte känner att det finns likasinnade i ens närhet.


   
SvaraCitera

hatsumi:

varför finns ni inte där man behöver er[mad]

Finns isolerad på: mitt rum.


   
SvaraCitera

theyo:

Tänker och analyserar väldigt mycket. Analyserar människor situationer osv. har haft svårt med lätta tal i matte tillexempel för att jag komplicerar det för mycket.

Åh, vi gifter oss!
Har jättesvårt för procent och procent kan jag själv förstå är ett av det simplaste inom matematiken (enligt många).

Hoppar även, omedvetet, gärna ifrån samtalsämnet pga. att jag överanalyserar. Har även svårt för att förklara för att det simmar runt för mycket tankar i mitt huvud. Händer ofta att jag kommer med sjukliga exempel som folk finner antingen idiotiska (för att de inte fattar), lustiga eller läskiga.

Är även lättirriterad pga detta, svårt att kommunicera (utan att bli småirriterad) med mindre begåvade människor.


   
SvaraCitera

Det är bra att att analysera sin omgivning, men ta inte saker för givet och låt dig överraskas. Välj dina vänner väl, men isolera dig inte från de andra för det.

Jag tycker inte du tänker för djupt. Du verkar ha ett sunt förnuft och perspektiv på saker och ting andra upplever som obefintliga.

Fortsätt tänk. Och framförallt - känn.

God natt.


   
SvaraCitera