Aviseringar
Rensa alla

Tänker killar så ?


Im not a lemon:

Du sa i princip åt honom att dra åt helvete för att han inte "bryr sig tillräckligt" om dig? Och ni är inte ens i en relation?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DPope:

det är sant 😛 för ni förklarar oftast aldrig så man fattar! vilket är enormt irriterande!!!! :p

känns som jag har försökt förklara det på 100 sätt :S men han verkar inte fatta :S och han är ju inte dum för övrigt :S df undrar jag om det kan finnas en anledning till att han spelar dum ?

Simnudel:

Säg så här, det är bra med kommunikation. Är man sur på något så bör man framföra det till partnern - vilket du tydligen gjort, så ...

jupp , men han orkar aldrig prata om problem :S jag känenr mig så tjatig och jobbig när jag försöker prata genom saker

Gryphon:

Ja. Han kanske inte ens är medveten om hur dumt han har uppfört sig.

känns inte som jag kan förklara bättre :S han verkar itne vilja fatta och skylle hela tiden ifrån sig:S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trexo0:

kilalr försöker lägga över skulden

KILLAR gör ingenting, individer kanske lägger över skulden, men det finns inget sånt som är gemensamt för alla killar. Jag tycker personligen att det är rätt korkat att sitta och vara förbannad på en människa och inte berätta vad felet är, utan istället anta att personen vet vad denne har gjort. Vem tjänar något på det liksom? Det kanske var så att han faktiskt inte hade en aning om vad du skrek på honom för, och då har du har du bara gjort honom förvirrad och kanske sårad.


   
SvaraCitera

Så sant som det är sagt, män är från mars, kvinnor är från venus. Ha lite överseende bara, det är säkert en del grejer som killar förstår som inte tjejer förstår också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Im not a lemon:

Okej, gör då så med alla du inte pratat med på ett tag?

Fan vad idiotiskt, han kanske hade andra saker för sig. Du sa i princip åt honom att dra åt helvete för att han inte "bryr sig tillräckligt" om dig? Och ni är inte ens i en relation? Hur stor attentionwhore är du egentligen?

asså det är komplicerat.... vi bor i olika städer så df har vi itne sagt att vi officiellt är ett par men vi har ju sagt hur vi känner för varandra och det har ändå vart rätt sriöst fram tills två månader tbx då han betett sig helt konstigt:S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fraulinefrontline:

och vara förbannad på en människa och inte berätta vad felet är, utan istället anta att personen vet vad denne har gjort. Vem tjänar något på det liksom?

men jag har ju försökt förklara så många gånger förut :S men inget ändras :S blev as sur:S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mr_Junkfood:

Så sant som det är sagt, män är från mars, kvinnor är från venus. Ha lite överseende bara, det är säkert en del grejer som killar förstår som inte tjejer förstår också.

men borde han iten ta initiativet att försöka förstå när han fattar att jag är sur :S speciellt när jag alltid har gjort det innan... hur ska man tolka det liksom när han bara accepterar att jag inte "vill" snacka med honnom mer


   
SvaraCitera

trexo0:

men han orkar aldrig prata om problem :S

Dåligt av honom.


   
SvaraCitera

trexo0:

känns som jag har försökt förklara det på 100 sätt

Är du säker på det?
Du kanske framfört det, men:
På fel tillfälle.
På fel sätt.
Med fel betoning.
Med fel upplägg.

Sätt dig ner och tänk igenom bästa sättet att förklara så att det inte kan bli några missförstånd om hur du känner. Berätta för honom. Sen ger du mannen lite tänketid. För det behöver vi, eftersom vi inte är kapabla till att tänka på två saker samtidigt. Det behöver bearbetas lite xD. Yepp, you got the point. Sen så kanske han har övervägt det du har sagt och, (erm) bättrar sig. [y]

Men han är ju trotts allt en man... [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

määki:

Men han är ju trotts allt en man...

menkänns verkligen som att jag har gjort allt :S men har inte han lite ansvar i det hela ... om han märker att jag är sur så borde han väl itne bara låta det vara:S jag ska väl itne va den enda som vill prata genom det? känns lite fel att gå tillbax nu å ba men vi måsta prata när jag i princip bett han dra åt helvete :S.... om han verkligen vill ha mig borde han väl ta det seriösare och åtminstånde säga förlåt även fast han inte fattar vf 😛


   
SvaraCitera

trexo0:

men borde han iten ta initiativet att försöka förstå när han fattar att jag är sur :S speciellt när jag alltid har gjort det innan... hur ska man tolka det liksom när han bara accepterar att jag inte "vill" snacka med honnom mer

Eller så kan du försöka ta "initiativet" att förstå att han som kille inte förstår alla små pyttesignaler som ni kvinnor lämnar.


   
SvaraCitera

trexo0:

😛

Killar som inte bryr sig om en är inte mycket ha anser jag. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mr_Junkfood:

Eller så kan du försöka ta "initiativet" att förstå att han som kille inte förstår alla små pyttesignaler som ni kvinnor lämnar.

är släng dig i väggen och prata aldrig med mig mer "pytte signaler" xD ?


   
SvaraCitera

trexo0:

menkänns verkligen som att jag har gjort allt

Nopes, tydligen inte... eller?

trexo0:

men har inte han lite ansvar i det hela ... om han märker att jag är sur så borde han väl itne bara låta det vara:S

Delvis sant, men känslor är inte killars höjdpunkt precis. Antagligen är han nog inget vidare bra på det. (Själv skulle jag vart livrädd för att ta upp känslor om jag vore kass på det)

trexo0:

jag ska väl itne va den enda som vill prata genom det?

Om det är du som tycker sitationen är jobbig så, jo?

trexo0:

känns lite fel att gå tillbax nu å ba men vi måsta prata när jag i princip bett han dra åt helvete :S....

Be om förlåtelse då! [no-no] Sedan kan ni prata... fast gå inte på pratet direkt. Gör något roligt först kanske så att läget inte är så där idiotiskt spänt.

trexo0:

om han verkligen vill ha mig borde han väl ta det seriösare och åtminstånde säga förlåt även fast han inte fattar vf 😛

Eller rättare sagt: Vill du verkligen ha kvar honom?
Kanske borde du ha överseende då med hans brist i EQ. [party] (EQ, förkortning för Emotional Quotient)


   
SvaraCitera

trexo0:

kan det verkligen va så att han inte vet vad han har gjort ?

JA de kan vara så.

trexo0:

bara spelar han dum?.

Ja de är mycket möjligt

trexo0:

gjorde jag fel som sågade han och borde jag låta bli att försöka fixa det...?

Det är ju svårt för jag vet inte exakt vad ni har bråkat om och jag skiter i de men alla killar är olika. Finns dem som tar åt sig jätte mycket och andra skiter i vilket. Du kan inte dra alla efter en kant.


   
SvaraCitera