Aviseringar
Rensa alla

Tänker ni försöka skydda er från att få svininfluensan?


Ne, orkar inte.


   
SvaraCitera

Nej.. men jag kommer att vaccinera mig i höst.


   
SvaraCitera

Undrar hur det blir för oss som jobbar i vården, om vi blir tvunga till att vaccinera oss. Eller nej, tvångsvaccinering tror jag inte händer, men en stark uppmaning.
Dold text: Coolt att skriva till sig själv


   
SvaraCitera

Är inte svininfluensan i princip som vilken influensa som helst? Med den skillanden att den förkommer i länder där influensor inte är så vanligt. Eller?


   
SvaraCitera

orkar inte riktigt bry mej


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Är inte svininfluensan i princip som vilken influensa som helst? Med den skillanden att den förkommer i länder där influensor inte är så vanligt. Eller?

Njae.. alltså det är ju en aggressivare influensa än de "vanliga". Unga människor löper större risk att drabbas allvarligare dessutom, tvärtom från vanliga influensor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maverin:

Va, varför rekommenderar de att INTE använda munskydd?

För att de kliar och då är du med händerna i fejjan oftare. Och de ger inte ett fullgott skydd.

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Är inte svininfluensan i princip som vilken influensa som helst? Med den skillanden att den förkommer i länder där influensor inte är så vanligt. Eller?

Den är ny så ingen har någon resistens för den, vilket innebär att fler blir smittade. Men är man full frisk och normal så är det antagligen bara som en jobbig influensa. Men du behöver inte ha någon dödsångest, chansen att du skall dö i den är minimal.


   
SvaraCitera

Hampie:

Men är man full frisk och normal så är det antagligen bara som en jobbig influensa.

Det finns ju flera exempel där vanliga fullt friska människor som inte har haft något svagt immunförsvar har drabbats hårt. Fallet i Sverige med 22åringen (som är pojkvän till en vän till mig) är ett exempel på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Det finns ju flera exempel där vanliga fullt friska människor som inte har haft något svagt immunförsvar har drabbats hårt. Fallet i Sverige med 22åringen (som är pojkvän till en vän till mig) är ett exempel på det.

Låt oss hoppas att de bara har otur och se till att våra kroppars immunförsvar inte försvagas av stress och infunktionella tankar. Och än så länge är det väl ingen svensk som dött?


   
SvaraCitera

Hampie:

Och än så länge är det väl ingen svensk som dött?

Nej jag tror inte det. Men som jag har förstått det är det väldigt random vem som drabbas hårt och inte. Det enda är att unga drabbas oftare hårdare än äldre. Det kanske har med hur pass väl utvecklat immunförsvaret är.. vad vet jag.


   
SvaraCitera

Maverin:

Det vill säga, använda munskydd, undvika folkmassor m.m?

nä, vem vet, kanske är det svininfluensan jag har nu?[surprised][bigcheers]

Erkowich:

chansen att dö är väl ungefär som att bli påkörd.

skulle tro att den är mindre [crazy]


   
SvaraCitera

Nej. Jävla fjantepedemi som tagit typ tre liv hittills. Är otroligt trött på att media lägger fram varenda nytt influensavirus som vår tids Digerdöd. Klarade jag mig undan både galna ko-sjukan och sal och sars och fågelinfluensan (har till och med varit i Asien utan att dö i malaria!!!) så överlever jag nog nu också, med eller utan munskydd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Nej. Jävla fjantepedemi som tagit typ tre liv hittills. Är otroligt trött på att media lägger fram varenda nytt influensavirus som vår tids Digerdöd.

Det är en kategori 6 pandemi och Sverige har beställt 18 miljoner doser vaccin och antalet döda som har drabbats av svininfluensan är 0.73 % och det i rika länder, du kan ju tänka dig. Dessutom så kommer minst 400 tusen svenskar insjukna vilket kommer att leda till ofantliga kostnader, hur man kan kalla det för fjant förstår jag inte. Dessutom dör nog 0.73 % av dessa vilket är högre dödsrisk än från 25 fästingbett, vågar du ha 25 fästingar på din kropp och låta de vara kvar och kanske ge dig tyfus, borrelia, erlichia?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

mediakatt:

.

Drabbade: 122132
Döda: 939

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Blivande_japan:

skulle tro att den är mindre [crazy]

11000 % större enligt mina beräkningar.


   
SvaraCitera

Maverin:

Dessutom så kommer minst 400 tusen svenskar insjukna vilket kommer att leda till ofantliga kostnader, hur man kan kalla det för fjant förstår jag inte.

Då låter vi det vara bortom ditt förstånd helt enkelt.


   
SvaraCitera

är ömtålig så måste vaccineras säger mamma[blush]


   
SvaraCitera