Aviseringar
Rensa alla

Tänkte kanske köpa en dator över internet...


Bajwa:

Ganska dyrt på dell menar han nog [sad]

Icke, leta upp lite fina rabattkoder så.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

wakajwaka:

dell suger, fattar inte att du rekommenderade?

Har du ägt en Dell?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Berglund:

Har du ägt en Dell?

hanterat ett flertal


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Berglund:

Icke, leta upp lite fina rabattkoder så.

Var hittar man det???


   
SvaraCitera

Tyrael:

INET.

juuust det. har haft med dem att göra, mycket bra service.


   
SvaraCitera

wakajwaka:

hanterat ett flertal

Hanterat verkar tydligen inte vara tillräckligt [smile]

Bajwa:

Var hittar man det???

http://www.rabattkod.se/ brukar publicera de flesta. Signa till dells nyhetsbrev också, så kommer det nya koder nästan varje vecka.


   
SvaraCitera

wakajwaka:

lol

wakajwaka:

dubbel lol

Utveckla, tack. Och "Dell suger" är inte en giltig förklaring.

wakajwaka:

hanterat ett flertal

Tillräckligt vagt för att kunna betyda vad som helst. Ett riktigt politikersvar. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Utveckla, tack. Och "Dell suger" är inte en giltig förklaring.

Dell bygger kassa datorer som har dålig hållbarhet, jämfört med t.ex. lenovo(ibm) eller fijutsu. Dessutom är deras support extra kass.

Berglund:

Hanterat verkar tydligen inte vara tillräckligt [smile]

Reparerat/(om)installerat/kasserat


   
SvaraCitera

wakajwaka:

Dell bygger kassa datorer som har dålig hållbarhet, jämfört med t.ex. lenovo(ibm) eller fijutsu. Dessutom är deras support extra kass.

Baserat på ditt sista påstående så har du inte varit i kontakt med dem på sistone.
Dell har lagt ned enorma pengar på sin support, som åtminstone i Sverige idag är bland dem bästa. Nog för att USAs kunder spammar ner internet så fort det blir ett litet problem, det betyder inte att du har samma support.

wakajwaka:

Reparerat/(om)installerat/kasserat

Typ ungefär det man brukar göra med alla datorer? Eller missupfattar jag?

IBM bygger sjukt hållbara datorer, har ett utseende därefter, och kostar därefter.

Fujitsu* stavas det. Bara tanken av dem ger mig att kväljningar.


   
SvaraCitera
Gifted

Webhallen är bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Berglund:

Typ ungefär det man brukar göra med alla datorer? Eller missupfattar jag?

Ja, och dells var patetiska. Dells datorer imploderar på sig själva pg.a dålig konstruktion.

Berglund:

Fujitsu* stavas det. Bara tanken av dem ger mig att kväljningar.

Ok.

Berglund:

IBM bygger sjukt hållbara datorer, har ett utseende därefter, och kostar därefter.

Beror på varifrån man köper datorerna. Dessutom tycker jag själv att det är värt att spendera några tusenlappar extra för att få en dator som håller ett tag. Och jag har för mig att det alltid ingår 3 års garanti i lenovo datorer istället för att man betalar extra för det.

Jag tog upp lenovo och fujitsu för det är stora märken som leverar klara packet datorer på samma sätt som dell. Bästa för privat perssoner tror jag ändå är butiker som dustin, komplett osv. (om man räknar in pris å support mm.)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Berglund:

Ujujuj...

Men det är så hp/dell smyger upp sina priser, antingen pröjsar man 2k extra för 3 års garanti eller så står man utan garanti och en trasig dator efter 2 år.


   
SvaraCitera

wakajwaka:

Dell bygger kassa datorer som har dålig hållbarhet, jämfört med t.ex. lenovo(ibm) eller fijutsu. Dessutom är deras support extra kass.

Det gäller alla datorer som "vanligt folk" är beredda att betala för. Har man inte råd med Lenovo är Dell ett minst lika bra alternativ som andra konsumentlaptops.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

http://www.inet.se är i särklass den bästa internethandeln för datorer om du vill plocka ihop delarna själv.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SorryBartDude:

eftersom allt siba, elgiganten osv säljer är skit. Kan någon nämna några bra, pålitliga sidor? [smile]

Så har du bestämt något? Den här tråden har blivit väldig livlig tråd ^^


   
SvaraCitera