Aviseringar
Rensa alla

Tänkte rymma till skogen i några dagar, tips?


Ämnesstartare

Se rubriken.

Jag är en tjej på 16, snart 17 år som retar mig något sjukt på min pappa, min mamma och min lillasyster. Retar mig på allting som har med min familj att göra. Har verkligen ett urtrist liv och blir på fruktansvärt dåligt humör av att bara vara hemma. Har inte direkt särskilt mycket kompisar att "fly" till heller. Känner mig fängslad i mitt hem.

Jag kom nyss på en idé för att slippa undan allting ett tag. Jag är en tjej som älskar fåglar och skogen och har gjort det sedan liten. Är lite som hon Katniss i Hungerspelen faktiskt. Nu när det har blivit så varmt tänkte jag helt enkelt ta med mig lite saker i en ryggsäck och sticka till skogs i några dagar, bokstavligen talat. Tänkte nog ta med mig ett tält och lite godsaker och bara leva i lugn och ro, som en liten andningspaus. Bara jag, fåglarna och träden.

Vad jag undrar är om någon gjort något liknande och om det finns någonting man skulle kunna behöva tänka på? Har inget "campingkök" för det har min syster men hur är det egentligen med att elda i skogen. Skulle helt enkelt vara kul med lite praktiska tips om hur man gör denna lilla "semester" så smärtfri som möjligt? Den ska inte bli långvarig och jag kommer att vara nära mitt hem.

Frågan är hur jag ska klara mig utan Wi-Fi och elektricitet, haha.

Nej, jag går inte i skolan för tillfället.


   
Citera

Jag ger dig en natt max.


   
SvaraCitera

Åh, låter råhärligt! Har ingen erfarenhetvidare erfarenhet.. men antar att vindtätt och underställ är bra och mobil. Regnskydd då du ska sova och vattentät ryggsäck. Tänk på att meddela dina föräldrar innan du åker, eller i nödfall någon närstående som de förmodligen kommer att ringa.


   
SvaraCitera

Medtaget vatten är nog det bästa att dricka iaf.  En varm sovsäck vore nog också bra. Och kläder att ha lager på lager. Ett spritkök kanske också.


   
SvaraCitera

bitter.fitta: Frågan är hur jag ska klara mig utan Wi-Fi och elektricitet, haha.

Galen


   
SvaraCitera

Toapapper Tumme upp


   
SvaraCitera

sovsäck är viktigare än tält, räkna på att du kommer göra av med minst 2-3 liter vatten per dag, och att du kommer bli rätt uttråkad. spritkök behöver du inte för ett par dagar, plocka med sånt som kan ätas kallt. elda i skogen får man, men kan man inte göra det på ett säkert sätt så bör man inte.


   
SvaraCitera

Elda inte i skogen om du inte har bra koll på vad du håller på med, vilket jag nästan antar att du inte har med tanke på dina andra frågor.


   
SvaraCitera
Draug

se till att hålla dig torr och få i dig tillräckligt med vätska det är viktigt.  Annars är det bara o passa på o njuta till fullo av skogens fridfullhet, lycka till!


   
SvaraCitera