Aviseringar
Rensa alla

Tagen av polisen med alkohol


Ämnesstartare

Var igår vid 12-tiden vid en park i fridhemsplan, Stockholm. Som många andra ungdomar hade jag alkohol i väskan. Vid en bro stoppades jag av en polis och han fråga om jag hade någon alkohol i väskan. Han kände på väskan och jag sa som det var att jag hade öl i väskan. Jag gav han påsen med öl. Han fråga om mitt personnr och namn. Korkad o nervös som jag var gav jag mitt rätta personnr och namn. Han skrev ner allt på ett skrivblock. Jag fråga om det här skulle ge mig något problem och han sa att det inte skulle det. Han behövde bara mina uppgifter så att han kunde skriva att han tagit dricka från mig. Tror ni det här kommer ge mig på något sätt problem? Kommer mina föräldrar få reda på detta? Jag var bara en av många som stoppades och jag är 16. Han tog 5 starköl av mig


   
Citera

Inget kommer hända. 


   
SvaraCitera

Förutom att han får en gratis fylla imorgon.


   
SvaraCitera
torg1

Nvm


   
SvaraCitera

Hur blev din kväll sen då? Blev du bjuden av andra? 


   
SvaraCitera

Tror inte det kommer hända något mer. Kanske att de ringer dina föräldrar (hoppas jag på) men något mer tror jag inte.


   
SvaraCitera

Hoppas du får ett straff alternativt dina föräldrar 🙂


   
SvaraCitera

Ingenting kommer att hända, om det var första gången så kan du vara lugn, vet ej om dom skickar ut brev men det tror jag inte, dom skriver upp det i sin lista för att du blev tagen, om du blir tagen igen kanske dom ringer till dina föräldrar eller kontaktar soc, en högst osannolikt. Bättre att bara ärlig än att ljuga, om du ljuger får du bara mer problem, ge bara o ge dom alkoholen eller få mer skit bara o välja.
Om du hade varit redlös och slöddrat så hade dom kört hem dig.


   
SvaraCitera