Aviseringar
Rensa alla

Tagen av snuten med moppe ?


stackarsfilur:

Hur värt känns det liksom? Riskera livet och massa böter och grejer för att ha en cool moppe nåt år...

riskera livet? skitsnack.skulle va om han inte kan köra men dom flesta mopederna är byggda för en hastighet runt 100km/h,,bara knäppa sverige som har önödigt många strypningar i mopparna..

trimma så mkt du orkar,och ta konsekvenserna efteråt näru väl blir stoppad.

har man 1mil och man ska pendla varje dag me moppe så behöver man trimma,dom som bor 50m från skolan lr nått kanske kan snacka om det är värt eller inte,tänk såhär:blir ju bara lite böter och 6mån indraget lämp från den dagen du åkt fast i värsta fall så ingen big deal liksom[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pörr40:

riskera livet? skitsnack.skulle va om han inte kan köra men dom flesta mopederna är byggda för en hastighet runt 100km/h,,bara knäppa sverige som har önödigt många strypningar i mopparna..

Dock kan ju inte speciellt många köra, därför det finns jävligt många "R.I.P" trådar på alla moppeforum...?

Bra i höst eller när det är med den nya lagstiftningen med hårdare körkort för moppe.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pörr40:

riskera livet? skitsnack.skulle va om han inte kan köra men dom flesta mopederna är byggda för en hastighet runt 100km/h,,bara knäppa sverige som har önödigt många strypningar i mopparna..

Håller med dig 😉 .. min moppe ( derbi ) som de byggde i Spanien gick i ca 95 innan det började strypa den så 😉 Skit sverige ... Och om man trimmar är de ju inte säkert att man ligger i 100 i samhället som alla tror, utan att man kör lite fortare på landsväg eftersom de är väldigt segt o ligga i 50 km/h ..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stackarsfilur:

Dock kan ju inte speciellt många köra, därför det finns jävligt många "R.I.P" trådar på alla moppeforum...?

Men de e ju sånna som håller på att köra bakhjul o sån skit typ 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Riiikard:

Sha !

Ska trimma moppen nu i vår och jag undrar om ni har blivit tagna av snuten med er trimmade moppe ? i så fall vad hände ? böter ? omhändetagen moppe ?

Serriösa svar plz !

I värsta fall kan ditt körkortstillstånd skjutas upp i två år, det vill säga att du får börja övningsköra först när du är 18. Eftersom "man visar upp ett olämpligt trafikbeteende". [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sälj mopeden och börja göra något vettigt istället. Ingen har ett uns av respekt för någon som äger en moped. Jag lovar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Sälj mopeden och börja göra något vettigt istället. Ingen har ett uns av respekt för någon som äger en moped. Jag lovar.

Naa , och man ska lyssna på vad du säger ... [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Riiikard:

Naa , och man ska lyssna på vad du säger ...

Alla vettiga människor lyssnar på vad jag säger.


   
SvaraCitera

Riiikard:

Serriösa svar plz !

Där sprack det[tard]


   
SvaraCitera

Tar dom dig kan man alltid snacka sig ur det, eller så ser du till att den är tillräckligt snabb så att du kan dra dom. Av med hjälmen och in i bostadsområden med småvägar osv. [smile]


   
SvaraCitera

Gunvald:

Av med hjälmen och in i bostadsområden

Att ta av hjälmen kommer inte hjälpa om man inte är 2 på mopeden. Men leta upp ett ställe där du lätt kommer igenom med moppen och där inte polisen kommer in så lätt. Och gör moppen över 100km/h ska du dra in i bostadsområde där det är enkelriktat. då enligt lag får dom inte köra efter. Men gör bara inte som jag, Jag och min polare körde med varsin moppe( min Keeway matrix-08 och hans kymko z-x fever) Min gör då 110 just nu och hans 70. Vi körde vid en skola, Det är 30 där. Vi tänkte bara orka vänta så vi kör om en bil på insidan. Tutar på han och min polare räker då fuck you till mannen i bilen. Och sen kör vi. efter drygt 2 min ser vi bilen igen bakom oss. Plötslig ser jag att en saftblandare sitter på taket. Skylten åker ut, cevilan är efter, skit tänker jag. jag klara dra han men min polare klara det inte. Jga kör inte lite sanbbt till sidan, min polare kör och då blev jag en road blocker. Vi svänger in på ett ställe, han är efter ännu. sen ner under en bro. där tar allt slut för han. Han kommer inte igenom. Kan befoga senare en bild på bron


   
SvaraCitera

Jag har blitt tagen nåra gånger...

första gången:
14år åkte utan hjälm på trimmad eumoppe [zzz]

Sån tur var va morsan med på en annan moppe så snuten skällde bara på henne för att vi inte hade hjälm och glömde fråga om förarbevis.

Andra gången:
Jag blir tagen för fortkörning, dock så hade inga bevis eftersom dom inte tog mig i fartkontroll. Jag skylde på att hastighets mätaren var paj, men att moppen inte gick fortare än 45. fick 600kr i böter för att jag kört med paj hastighetsmätare[zzz]

Tredje gången:
Blev tagen i fartkontroll, det va precis efter en sketa lång neförsbacka så jag va nästa uppe i 100 [bigcheers] han dock tvärnita ner till 60. Snuten var skitarg för han såg att jag tvärnitade när han mätte. fick ingen böter då jag skylde på nerförsbacken och att moppen normalt inte går i mer än 45, sen ställde jag massa trevliga frågor om hur det är att vara polis[zzz]

Fjärde gången:
Den här gången blev jag inte tagen direkt, jag krockade med en bil å jag fick åka ambulans till akuten... Nån idiot hade sett att jag kört för fort och rapporterat det till snuten så dom kollade om den var det.
Dom anklagade mig för att ha kört trimmat men jag nekade, dom kan ju inte testa moppen eftersom den är skrot och "motorn var så sliten" att den inte gick fortare än 45 utan strypning.
Försäkringsbolaget trodde mig inte så jag fick inget för moppen [n]


   
SvaraCitera

Mataano:

värsta fall kan ditt körkortstillstånd skjutas upp i två år, det vill säga att du får börja övningsköra först när du är 18. Eftersom "man visar upp ett olämpligt trafikbeteende"

då ska du köra jävligt ovårdat och stökigt,hellst krocka några gånger också.

blir ju tex 6mån indraget lämp om du kör bil utan körkort+böter så varför skulle en moppe få 2år[confused]

andra gången däremot så kan det blir upp till 2års indraget lämp och massa böter.


   
SvaraCitera

Geforce8800:

Att ta av hjälmen kommer inte hjälpa om man inte är 2 på mopeden.

Jo, för då får dom inte köra närmare än 50 meter och då är det lättare att smita [smile]


   
SvaraCitera

Geforce8800:

( min Keeway matrix-08 och hans kymko z-x fever) Min gör då 110 just nu och hans 70.

haha, visst att den gör 110km/h, vad har du då gjort/bytt på den? och alla mopeder har glädjemätare så kanske är 85-90 ärliga km/h max.


   
SvaraCitera