Aviseringar
Rensa alla

Tagen för snatteri i efterhand?


Ämnesstartare

Jag snattade för ett halvår sen i en affär. Tror inte personalen märkte men är inte helt säker.

Inget har hänt på ett halvår men finns det någon chans att personalen blev misstänksamma och kollade på kamerainspelningarna och sedan kontaktar polisen som kan indentifiera mig på något sätt? Då måste dom väl typ ta en bild och gå runt och fråga på typ gymnasiet jag går på eller nått? gör dom sånt?

Inget har ju hänt på ett halvår men preskriberingstiden är ju 2 år.

Tror ni det finns någon chans att åka fast nu?


   
Citera

Varför tänker du på det ett halvår senare?
Men nej tror du kan vara lugn. Även om dom kollat så tror jag inte dom orkar leta upp dig direkt.


   
SvaraCitera
blum
 blum

nej, låter högst osannolikt


   
SvaraCitera

Kanske, eller så får du brinna i helvetet. I vilket fall som helst så kommer du inte undan


   
SvaraCitera

det är nog lugnt..


   
SvaraCitera

AKTAREJ


   
SvaraCitera

Ja, hoppas du blir utslängd också [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Varför tänker du på det ett halvår senare?
Men nej tror du kan vara lugn. Även om dom kollat så tror jag inte dom orkar leta upp dig direkt.

för att jag åkte dit för några/någon vecka sen för annat snatteri och att åka fast igen är ju inte direkt bra. kommer ju itne snatta igen men är rädd för det gamla snatteriet


   
SvaraCitera

Ingenting kommer hända.

Gå och lägg dig.


   
SvaraCitera

RomTom:

kommer ju itne snatta igen men är rädd för det gamla snatteriet

Ja, nej det är lugnt.


   
SvaraCitera

RomTom:

Inget har ju hänt på ett halvår men preskriberingstiden är ju 2 år.

Dem sitter nog inte och kollar band som är mer än en månad.
Fatta hur mycket tid det tar. Men om jag var du så¨skulle jag ligga lågt möjligen att dem väntar med sätta dit dig för att dem vill du skall ta mer och sen sätta dit dig hårdare eller ge dig chansen till att bättra dig.

Dessutom tror jag att visa brott måste ha en vis aktuell status har själv haft de liknande men kom undan pga att brotten var för gammalt.


   
SvaraCitera

Nej, men från och med nu sköter du dig!! du får en chans till /Gud


   
SvaraCitera

Snatteri är en synd! [no-no]
Jag hade klåda i fingrarna som ung jag också men det sluta klia illa kvickt när en kompis åkte fast och fick prata med farbror blå!

Nuförtiden vet jag bättre och får vara utan det jag inte har råd med[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men är du dum eller? Även om de nu kollade upp det (ej särskilt sannolikt) så har de väl glömt bort dig & det vid det här laget.


   
SvaraCitera

Om du inte snattade (stal) något förbannat värdefullt så är det nog lugna puckar.


   
SvaraCitera