Aviseringar
Rensa alla

Tagit Akut-p piller! Men..


Ämnesstartare

Hej!

Min flickvän har tagit akut p-piller 14 timmar efter att vi haft oskyddat samlag.
Sedan 6 dagar senare fick hon "mens" då den ska komma men dock bara i två dagar.. Då den sedan upphörde igen.
Betyder det något..
Är inte så insatt i Akut-p piller delen..

Tacksam för svar


   
Citera

Nej, inga problem, eller borde iaf inte vara. Dedär dagenefter pillerna kan man ta upp till 72timmar efter det oskyddade samlaget.

Och om hon tog det resan 14timmar efter så bör det vara lungt.
Varför som hennes mens endast varade i två dagar, är väl inget konstigt? Hur brukar hennes mens se ut annars?

Blöda i en vecka?
Olika till o från ju.

Sen kanske pillret som hon tagit bidragit till mindre mens. Men vafan, gå till ungdomamottagningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HighParadise:

Hur brukar hennes mens se ut annars?

Hennes mens brukar vara i ungefär 6 dagar.

Tack för ett seriöst svar 🙂


   
SvaraCitera

Håll er till ämnet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uppenbar:

Håll er till ämnet.

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tänkte bara på det jag läst om att en kortare period utav mens kan komma även då man är gravid.

Men så är det inte i detta fallet hoppas jag .. [smile]


   
SvaraCitera

Hej hej,

Du kan ta det helt lugnt! Reaktionen av att ta ett akut p-piller är att man kan få en lättare blödning dagen efter eller någon dag efter, tjejen kan må dåligt och allting stökar omkring i kroppen. Om hon nu inte vet att det var dags för henne att ha mens så hade hon förmodligen en sådan här blödning, annars helt normal vanlig mens. Den kan ju variera stort mellan person till person samt andra faktorer.

Men är ni osäkra så är det bara att kila iväg till UM och göra ett graviditetstest, hon får kissa i en liten kopp som sedan en sköterska tar hand om och gör testet på, går på några minuter bara!

Men som sagt, det är YTTERS osannolikt att hon är gravid då pillret ska tas inom 72 timmar, och ni var ute tidigt!

Ha en trevlig helg!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack så mycket för bra svar!

Det känns redan mycket bättre då det nog är något sådant.
Blev lite orolig där ett tag när man hörde massor om korta mens perioder, att man kunde vara gravid då ändå.
Men nu känns det mycket bättre, och jag ska prata med henne om hon känner att det känns bäst att gå iväg till UM.

Som sagt, tack så mycket!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Igår kom hennes mens! Försenad.. Men nu håller den på som vanligt.


   
SvaraCitera

TI_42:

Min flickvän har tagit akut p-piller 14 timmar efter att vi haft oskyddat samlag.
Sedan 6 dagar senare fick hon "mens" då den ska komma men dock bara i två dagar.. Då den sedan upphörde igen.
Betyder det något..

Om ni är osäkra så kan ni ju alltid gå till ungdomsmottagningen och göra ett graviditetstest. Så vet ni säkert 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera