Aviseringar
Rensa alla

Tagit lån


Ämnesstartare

dvärgkastarn:

Fixa pengar då.

Då hade jag inte haft detta problem, att jag är tvungen att låna pengar?[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Då hade jag inte haft detta problem, att jag är tvungen att låna pengar?

Hur hade du tänkt fixa pengar till att betala tillbaka lånet om du inte har någon möjlighet att fixa pengar nu?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dvärgkastarn:

Hur hade du tänkt fixa pengar till att betala tillbaka lånet om du inte har någon möjlighet att fixa pengar nu?

Då har jag förmodligen löst det med CSN.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Då har jag förmodligen löst det med CSN.

Betala ett lån med ett annat? Lyxfällan nästa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Betala ett lån med ett annat? Lyxfällan nästa.

Vad har jag för annat alternativ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Då har jag förmodligen löst det med CSN.

Anura:

förmodligen

Anura:

förmodligen

Anura:

förmodligen

[confused]

Betala lån med pengar som till största delen är lånade är också... sådär. Fixa dig ett jobb istället och få ihop till mat och husrum och plugga halvtid under tiden så du får ihop dina poäng.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dvärgkastarn:

Fixa dig ett jobb istället och få ihop till mat och husrum och plugga halvtid under tiden så du får ihop dina poäng.

Ja ifall det vore så lätt att fixa jobb. Jag har aldrig jobbat i mitt liv trots att jag har sökt en hel del. Jag hittar aldrig jobb då jag har ingen erfarenhet eller något. Det är väldigt svårt att hitta jobb.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Ja ifall det vore så lätt att fixa jobb. Jag har aldrig jobbat i mitt liv trots att jag har sökt en hel del. Jag hittar aldrig jobb då jag har ingen erfarenhet eller något. Det är väldigt svårt att hitta jobb.

Det trodde jag med men det är det då fan inte alls. Jag hoppade av skolan för ett par år sen och fick jobb direkt trots att mitt enda referens var från ett värvarjobb som varade tre dagar. Jobbade där ett par år, sen började jag plugga igen och fick jobb nästan direkt, där ville de inte ens se några referenser. Vill du få ett jobb så går det nästan alltid att fixa, även om det inte kommer vara något trevligt jobb.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ifall du inte har pengar ska du inte låna pengar. man ska inte ta lån om man inte har en fast inkomst som överskrider både ens levnadsomkostnader samt ränte- och amorteringskostnaderna. (de ska överskrida för att du även behöver en buffert ifall räntorna höjs eller om du tvingas skriva under en strängare amorteringsplan.) lån är inte en inkomstkälla, utan en förskjutning av en klumpsumma i tid, och om banken inte tror dig kunna betala tillbaka denna klumpsumma med ränta inom utsatt tidsgräns kommer de inte att bevilja dig något lån. ditt alternativ då blir lån med högre ränta under kortare tid från mer skrupellösa borgenärer, vilket bara är urbota dumt. det är bättre för din skull att tvingas ta socialbidrag än ett dåligt lån.

det enda undantaget är studielån, men det ska man i sin tur se som en investering. den utbildning du lånar till ska ge dig möjlighet att återbetala lånen samt leva ett drägligt liv, men om du inte tror dig klara utbildningen eller om den inte kan leda till jobb är det även där bättre för dig rent ekonomiskt att gå på socialbidrag.

bäst är förstås om du hittar ett jobb. vilket som helst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dvärgkastarn:

Vill du få ett jobb så går det nästan alltid att fixa, även om det inte kommer vara något trevligt jobb.

Jag är villig att ta vad som helst. Men hittar inget. Kan inte jobba som telesäljare dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Kan inte jobba som telesäljare dock.

Varför inte?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dvärgkastarn:

Varför inte?

För att det är ett otroligt dåligt jobb?


   
SvaraCitera

Anura:

Ja ifall det vore så lätt att fixa jobb. Jag har aldrig jobbat i mitt liv trots att jag har sökt en hel del. Jag hittar aldrig jobb då jag har ingen erfarenhet eller något. Det är väldigt svårt att hitta jobb.

Råkar du vara lite bakom flötet? Jag har fått den uppfattningen iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

För att det är ett otroligt dåligt jobb?

Pappskalle. Sök vilket jävla jobb som helst så att du slipper ta ett så jävla ovärt lån för att betala ett annat. Skärp dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

För att det är ett otroligt dåligt jobb?

Vem bryr sig? Det är jävligt mycket bättre än den skuldfälla du hade tänkt sätta dig i. På mitt gamla jobb vantrivdes jag mer än du kan föreställa dig, men jag hade mig själv att skylla (hade satt mig i ungefär samma sits som du) så det var bara att jobba på.

Du ligger ganska illa till just nu, så det är bara att börja på bottnen och jobba dig upp helt enkelt. Att försöka låna sig ur skiten kommer inte att fungera.


   
SvaraCitera