Aviseringar
Rensa alla

TÅGLUFFA


Med SJ och Traderas samarbete kan man ju tågluffa i Sverige nästan gratis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JAg och min familj tågluffade. blev smått besviken på frankrike då det var ganska smustigt pågatorna och så.

Och ska du tågluffa så åk för guds skull till österrike/schweiz!!Underbar utsikt verkligen, hela familjen (14, 17, 41 och 43år) tyckte det var en otrolig upplevelse. INGET DU BÖR MISSA 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

matildalindberg:

Och ska du tågluffa så åk för guds skull till österrike/schweiz!!

Jo, det är jättefint där. Synd bara att en natts tak över huvudet i Zürich (med delad toalett/dusch) går på lika mycket som fyra nätters logi med egen toalett går på i Genua. Och Genua är också fint.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kolla:
SJ's info om InterRail
InterRail's hemsida (prislista för kortet som gäller i hela Europa)
Backpacking.se - [love] - En massa tips, smarta saker att veta! väldigt bra sida

Kolla också Lonely Planet's hemsida (finns forum) eller boken Europe on a Shoestring - Jag gillade iaf dem, men om du kollat runt på nätet ordentligt innan så är boken inte så viktig.

Jag har en massa länkar på min laptop, tror jag, kan lägga upp dem om du vill (:

Ang kostnad: Det varierar jättemycket beroende på vad du/ni vill göra.. Det är billigare att bo i tiobäddsrum på vandrarhem än i fyrabäddsrum, t ex. Att använda vandrarhemmets kök till att fixa mat är billigare än att äta varje måltid ute.. Vissa vandrarhem har en (väldigt) basic frukost (typ flingor) som ingår i priset, vissa inte.. Att skaffa hosteling card kan ge billigare boende, och på vissa vandrarhem är det ett måste..

Men som sagt, kolla runt på nätet en massa, man hittar lätt det mesta man behöver veta.. Eller, jag tycker det känns så iaf.. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera