Aviseringar
Rensa alla

Tågluffa och festa


Ämnesstartare

Hej, skapar ytterliggare en tråd då det är så att jag och mina 3 killkompisar bestämt oss för att köpa ett InterRail kort giltigt i en månad i sommar för att luffa runt i Europa med tåg. Målet med denna resa är att ha kul som fan, träffa tjejer, sola, bada, festa och ta det lugnt. Har ni några ställen/rutter som ni kan rekommendera, just för detta?

Vi lär antagligen luffa runt bland de större städerna då vi är mer ute efter den miljön än små byar, (vi är 16, 17 och 18 år, det är anledningen). Ställen vi tänkt på är Berlin, Prag, Rimini, Rom, någonstans i Grekland (tips?), Marseille och övriga trevliga ställen i södra Frankrike, Barcelona, Madrid, Paris och Amsterdam.

Hur lätt är det egentligen att ta sig till partyställen i Grekland, har hört att man kan ta färjan över från Italien? Någon som har koll om man kan ta sig till Mallorca med detta InterRail kortet, eller blir det övriga kostnader om man vill ta sig dit? Vet ni några ställen man bara måste besöka? Några allmäna tips utöver det?

Tack på förhand


   
Citera

Tänk på att interrailkortet inte gäller för alla tåg... Tvärtom verkar det mest gälla på mer basic färder. Till exempel räknas inte nattåg in. Inte heller kollektivtrafiken i t.ex berlin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För Grekland skulle jag föreslå nån av de tre öarna Lekfas, Kefalonia och Zakynthos eftersom man kan ta färjan över från Crotone i italien. Särskilt på Zakynthos är det bra partyös, dock har Lefkas några av Greklands finaste stränder~

Försök ta er till Mallorca om ni kan, men åk INTE till Ibiza. Ibiza ägde för kanske 10 år sen, men nu har det förvandlats till värsta unkna skitstället där man blir lurad på det mesta. Folk bryr sig inte ens om musiken längre som ön blev så känd för...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska ni till Amsterdam för coffee shop så kan jag ju säga att dom är jävligt hårda på åldersgräns så ni kommer iaf inte kunna sitta där inne och röka. Bara ett tips! Åldersgränsen för öl och vin är ju dock 16 (och på vissa barer).


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera