Aviseringar
Rensa alla

taHarrush - sexlek ifrån Mellanöstern har kommit hit, är ni tjejer rädda för vad som kommer att hända efter det som hände i Köln och Kungsträdgården?


Är alltid rädd för män så...


   
SvaraCitera

Niklas:

Ännu ett exempel på hur din påstådda "feminism" och ditt påstådda försvar av kvinnors rättigheter endast sträcker sig tills dess att fenomenet eller gärningsmannen som utsätter kvinnorna kommer från utlandet. Som vanligt är du väldigt avslöjande med vilka dina riktiga värderingar egentligen är.

Ni antifeminister låtsas bry er om kvinnors rättigheter när ni kan skylla på män av annan etnicitet, annars bryr ni er inte det minsta. När ni även börjar skapa trådar om fall där vita män våldtagit eller begått sexuella trakasserier, då kanske man kan tro att ni bryr er om kvinnors rättigheter. Men det händer inte i första taget.


   
SvaraCitera

faphomet:
Är alltid rädd för män så...

nailed it.


   
SvaraCitera

det är ett strukturellt problem som har sin grund i patriarkala strukturer, liksom våldtäktsstatistiken.


   
SvaraCitera

Tiele:

Ni antifeminister låtsas bry er om kvinnors rättigheter när ni kan skylla på män av annan etnicitet, annars bryr ni er inte det minsta. När ni även börjar skapa trådar om fall där vita män våldtagit eller begått sexuella trakasserier, då kanske man kan tro att ni bryr er om kvinnors rättigheter. Men det händer inte i första taget.

Det där är bara konspirationer för att anpassa verkligheten. Jag vet ingen av de som exempelvis kritiserar InABox för att bagatellisera övergrepp mot kvinnor som inte hade tagit upp eller kritiserat övergrepp ifall de begicks av vita eller etniska svenskar. Oftast uppmärksammas fall långt innan gärningsmannen överhuvudtaget är känd, vilket motbevisar hela teorin. Det är väl snarare så att fall där invandrare är gärningsmannen oftare tas upp eftersom gärningsmannen helt enkelt oftare är invandrare.


   
SvaraCitera

Säg som du e Niklas. Du älskar hagamannen and you know it!


   
SvaraCitera

Ja, precis. Hagamannen är ett utmärkt exempel på när vi antifeminister är tysta bara för att gärningsmannen är vit. 

http://ungdomar.se/forum/thread/hagamannen-slaepps-fri-efter-bara-nio-ar-i-faengelse/


   
SvaraCitera

Niklas:

Det där är bara konspirationer för att anpassa verkligheten. Jag vet ingen av de som exempelvis kritiserar InABox för att bagatellisera övergrepp mot kvinnor som inte hade tagit upp eller kritiserat övergrepp ifall de begicks av vita eller etniska svenskar. Oftast uppmärksammas fall långt innan gärningsmannen överhuvudtaget är känd, vilket motbevisar hela teorin. Det är väl snarare så att fall där invandrare är gärningsmannen oftare tas upp eftersom gärningsmannen helt enkelt oftare är invandrare.

Vadå konspirationer? Jag har aldrig hört en svensk anti-feminist uppmärksamma fall med vita förövare, eftersom de inte bryr sig då. Tjejer blir väldigt ofta tafsade på och sexuellt trakasserade av vita män, men det rycker ni bara på axlarna åt, alternativt säger ni att "hororna" ska vara tacksamma över att de blir tafsade på av Odens söner och inte av barbariska svartalver.


   
SvaraCitera

Spelar det någon roll om ni är feminister eller främlingsfientliga? Samma jävla kålsupare som använder tragedier som politisk plattform när det råkar passa er agenda. Misantropiska jävla svin allihop.


   
SvaraCitera

Tiele:

Vadå konspirationer? Jag har aldrig hört en svensk anti-feminist uppmärksamma fall med vita förövare, eftersom de inte bryr sig då. Tjejer blir väldigt ofta tafsade på och sexuellt trakasserade av vita män, men det rycker ni bara på axlarna åt, alternativt säger ni att "hororna" ska vara tacksamma över att de blir tafsade på av Odens söner och inte av barbariska svartalver.

Fast du anklagade mig för något som bevisligen inte stämde, vilket jag förklarade.

Att du sedan har egna andra erfarenheter av folk som inte är feminister är ju inget som har med mig att göra, då jag varken är en del av det du beskriver eller på något sätt känner igen det du beskriver.


   
SvaraCitera

Niklas

InABox: Genom sig själv känner man andra.

För att förklara: Ditt favoritparti har uppenbart en dold agenda, därför tror du jag har det, du lägger vikt vid etniciteten hos gärningspersoner, därför tror du jag gör det och du värnar bara om kvinnor när det passar din i övrigt orelaterade politiska agenda, därför tror du jag gör detsamma. Tänker man inte i dessa banor från början, och därmed även applicerar dem på andra, finns det ingen möjlighet att tolka det du citerade på det sätt du valde.

Vad tror du mina "riktiga värderingar" är? Är du faktiskt så löjlig att du tror jag är antivit?


   
SvaraCitera

Storchen84:
Ännu en bluff skapad av högern för att öka hatet och paranoian mot muslimer och människor från öst...

http://touch.metro.se/nyheter/taharrush-inte-en-valdtaktslek-som-kommit-till-europa/EVHpam!ky03nah4hIw/

Men ja, vad gör man inte för att fortsätta normaliseringen av rasism. Skrämseltaktik när den är som bäst och funka verkar den tyvärr göra också.

Hjärta

Det är lite väl ironiskt att skribenten påstår det motsatta men han precis noll belägg för det han skriver men så har han med delar som säger rakt emot honom såsom: ''I Egypten är det absolut inte sant. Västerländska medier skrev mycket om de två kvinnliga journalisterna som attackerades på Tahrir-torget, men hundratals egyptiska kvinnor blev utsatta på samma sätt på torget, säger Noora Flinkman.'' Första nekas det hela för att restrerande påstå det motsatta, kvinnor kan alltså inte stå bland män i Egypten och protestera eftersom att de blir trakasserade av många av de män som står bland dem.

Här är mera: ''Egypten är känt för problemen. Vid vissa högtider så beger sig många unga män och kvinnor ut på gatorna och då har det förekommit trakasserier, säger Senni Jyrkiäinen.''

För att återigen Påstå det motsatta som skribenten påstår: ''Hon har dock inte hört talas om att det skulle vara som något i förväg planerat eller organiserat.''

Påstår du fortfarande att detta inte är ett problem? Om du seriöst ska fortsätta såhär är du en riktgit jävla kvinnorhatare, det är ju kvinnor som blir trakasserade och kanske även våldtagna men det ska du alltså förneka? Jag vet att jag inte ska anklaga andra såhär men när man försvarar en våldtäkt så är man sjuk.


   
SvaraCitera

Jungman:
Spelar det någon roll om ni är feminister eller främlingsfientliga? Samma jävla kålsupare som använder tragedier som politisk plattform när det råkar passa er agenda. Misantropiska jävla svin allihop.

Enda skillnaden är att de som påstås vara ''främlignsfientliga'' plockar fram sanningen och ''feministerna'' blåljuger och går emot sina egna ideal.


   
SvaraCitera

Tiele:

Vadå konspirationer? Jag har aldrig hört en svensk anti-feminist uppmärksamma fall med vita förövare, eftersom de inte bryr sig då. Tjejer blir väldigt ofta tafsade på och sexuellt trakasserade av vita män, men det rycker ni bara på axlarna åt, alternativt säger ni att "hororna" ska vara tacksamma över att de blir tafsade på av Odens söner och inte av barbariska svartalver.

Det är alltid lika vidrigt när en person sexuellt-trakasserar och våldtar någon, och det är inte mer okej för att man har en viss hudfärg eller härkomst/tillhörighet, de borde alla straffas lika hårt och frågan är om de ens borde få gå på våra gator när de inte kan acceptera andra människors värde?


   
SvaraCitera

InABox: För att förklara: Ditt favoritparti har uppenbart en dold agenda, därför tror du jag har det, du lägger vikt vid etniciteten hos gärningspersoner, därför tror du jag gör det och du värnar bara om kvinnor när det passar din i övrigt orelaterade politiska agenda, därför tror du jag gör detsamma. Tänker man inte i dessa banor från början, och därmed även applicerar dem på andra, finns det ingen möjlighet att tolka det du citerade på det sätt du valde.

Först och främst, jag är inte SD, jag bryr mig inte om SD, och jag tycker inte som SD. För det andra, jag bryr mig precis lika mycket om att kvinnor, eller för den delen män, ska slippa råka ut för brott, oavsett gärningsmannens bakgrund. Och det finns ingen som helst grund för att jag bara skulle ta upp eller diskutera fall där gärningsmannen är invandrare, det är bara rent påhitt från början till slut.

Och dessutom för att förtydliga: Jag tror inte att du specifikt struntar i brott mot kvinnor bara när gärningsmannen är invandrare och offret är etnisk svensk. Det handlar alltså inte om någon slags flashback-"anti-vit"-konspiration. Jag tror helt enkelt att du ger blanka fan i kvinnors utsatthet i största allmänhet och att du bara vid vissa tillfällen framställer att du står för något som du inte gör. Detta bygger jag på ditt sätt att konsekvent gång på gång bagatellisera och förneka problem så fort de inte överensstämmer med din ideologin. Det visar helt enkelt att du inte bryr dig överhuvudtaget.


   
SvaraCitera