Aviseringar
Rensa alla

Tal om kvotering?


Ämnesstartare

Heej ja går i åttan nu å ska få mina första betyg (: vi ska hålla ett tal i svenskan för å testa hur bra vi e på retorik å ja undrar om kvotering låter som ett bra ämne ? lr ere bättre me ett typ lite mer humoristiskt ämne lr va ska man ta för att få ett så bra betyg som möjligt ? ;pp tacksam för svar ! ;D


   
Citera

Låter som ett vettigt ämne.


   
SvaraCitera

låter bra, läraren gillar det nog


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej tack va bra 😀


   
SvaraCitera

Låter skittråkigt att lyssna på.


   
SvaraCitera

håll ett tal om hur du tycker att det ska finnas fler alternativ för glutenintoleranta på skolans cafe


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Låter skittråkigt att lyssna på.

som om någon lyssnar ändå [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Låter skittråkigt att lyssna på.

ah jo ja vet d va typ df ja undra.. känns som ett mer oseriöst ämne skulle få dom som lyssna att bli mer intresserade men att ett seriöst ämne får min lärare att bli glad :}

honolulu:

håll ett tal om hur du tycker att det ska finnas fler alternativ för glutenintoleranta på skolans cafe

har ingen åsikt om d faktiskt.. har för mej att d finns ganska många alternativ för dom ;D


   
SvaraCitera

Lounge fact:

som om någon lyssnar ändå

Klart dom gör, men kanske bara om man är en duktig talare som mig. [cool] [crazy]

lysmask:

ah jo ja vet d va typ df ja undra.. känns som ett mer oseriöst ämne skulle få dom som lyssna att bli mer intresserade men att ett seriöst ämne får min lärare att bli glad :}

Aja, det är hur du göra talet, men en del är att engagera publiken.


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Klart dom gör, men kanske bara om man är en duktig talare som mig. [cool] [crazy]

Tror du ja [crazy] alla somnar efter första talet


   
SvaraCitera

Lounge fact:

Tror du ja alla somnar efter första talet

Jo, men läraren märker inte det för att det är den ända personen som är intresserad. [smile]


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Jo, men läraren märker inte det för att det är den ända personen som är intresserad. [smile]

Nä det jag menade, varför skall det vara roligt att lyssna på när det bara är läraren som intresserar sig ändå [crazy]


   
SvaraCitera

Lounge fact:

Nä det jag menade, varför skall det vara roligt att lyssna på när det bara är läraren som intresserar sig ändå

Men man ska engagera sin publik också, blir lättare med ett roligare ämne. Man ska ta något som intresserar alla. [smile]


   
SvaraCitera

lärare föredrar nog kvotering framför pruttkuddens vara eller icke vara skulle jag tro [blush]


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Men man ska engagera sin publik också, blir lättare med ett roligare ämne. Man ska ta något som intresserar alla. [smile]

Tkr man borde intressera sig av politik så


   
SvaraCitera