Aviseringar
Rensa alla

Talpedagog- R


Ämnesstartare

Hej! jag kan inte säga R. Och jag har bliit så grymt trött på att bli retad, och att folk skrattar när jag säger fel. SÅ jag tänkte att jag skulle börja gå hos talpedagog. Fast finns det någon åldergräns igentligen? och värkar jag kanske konstig om jag går dit fast jag är 15? Är jag för gammal för att lära mig?


   
Citera
Ämnesstartare

Jag skulle också behöva gå till talpedagog och jag är 21. Min röst är så jäkla efterbliven att jag ser den som ett handikapp. Det är irriterande när till och med närstående hör fel, och ska kommentera mitt uttal eller tonläge var tredje mening.


   
SvaraCitera
Åtta

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Czar:

Jag skulle också behöva gå till talpedagog och jag är 21. Min röst är så jäkla efterbliven att jag ser den som ett handikapp. Det är irriterande när till och med närstående hör fel, och ska kommentera mitt uttal eller tonläge var tredje mening.

Hmm.. du har det kanske lite värren än mig, fast man har hört så mkt om att man är för gammal för att gå ditt!?


   
SvaraCitera

du kan ju alltid flytta till skåne[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

du kan ju alltid flytta till skåne

hmm.... jo det kan ju alltid göra, [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

marko94:

Fast finns det någon åldergräns igentligen?

Nej, det finns ju även vuxna som behöver gå till talpedagoger. Kontakta husläkare och få en remiss, det borde vara enklaste vägen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Enklast är väl att gå till skolsköterskan som slussar dig vidare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera