Aviseringar
Rensa alla

talsvårighet eller svårt att prata


Ämnesstartare

hej!
det senaste året har jag märkt att jag har svårt att "prata" eller uttrycka ord. det kan kännas lite konstigt i halsen och måste svälja hela tiden, sen när man väl pratar så låter det "nervöst" detta händer då och då men nästan aldrig med mina närmaste kompisar. någon som känner igen sig eller någon som vet vad "sjukdomen" kallas??? tacksam för svar![smile]


   
Citera
Ämnesetiketter

nyfiken1988:

någon som vet vad "sjukdomen" kallas???

nervositet!


   
SvaraCitera

Precis lika för mig xD Dock har jag inte känt mig konstig i halsen och måste svälja och är inte heller nervös, men som du säger; det låter nervöst.

Sjukdom... [chocked] Vet inte vad det beror på och vet inte vad man gör åt det... [cute]


   
SvaraCitera

samma här. kan sällan uttrycka mig med ren klang.


   
SvaraCitera

Har också talsvårigheter, talet liksom stockar sig i munnen och hinner inte ut som det ska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänkte skriva "pic or gtfo" men det funkar ju inte här.

Förmodligen är det bara du som inbillar dig, men annars kan du ju ta och spela in något och posta här, så kan vi avgöra om du verkligen har problem eller inte. [love]


   
SvaraCitera

Brukar bli så när jag blir förvånad och inte har pratat på ett tag, ganska irriterande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Träna på att prata så blir du mindre nervös.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eppesen:

Träna på att prata så blir du mindre nervös.

jag brukar prata väldigt ofta vaje dag men det verkar inte bero på det...[chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nyfiken1988:

jag brukar prata väldigt ofta vaje dag men det verkar inte bero på det...

försök prata långsamare och drick mer vatten


   
SvaraCitera