Aviseringar
Rensa alla

Tampong utan mens - ut ifall att?


Ämnesstartare

jag ska åka och bada om ett par dagar och min mens skulle ha kommit för ca en vecka sen (jag är inte gravid eftersom jag inte haft sex på typ fyra månader, stackars mej... haha) men jag har en rätt så oregelbunden cykel. iaf, jag vill vara säker på att inte fläcka ner min bikini framför alla mina vänner och undrar därför om man kan ha en liten tampong i bara ut ifall att?
och hur snabbt måste man byta efteråt, om man bara vart i en liten stund ? [smile]


   
Citera
Ämnesetiketter

skulle byta direkt efter badet.


   
SvaraCitera

Jo, det kan ju funka, men;

enhimmelskdrog:

byt direkt efter badet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

byt direkt efter badet


   
SvaraCitera

Sendjil:

byt direkt efter badet


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

byta direkt efter badet.

annars kan de bli infekterat, eller ta helst ut den innan du badar.


   
SvaraCitera

nej, ha ingen tampong! du kan torka ut slemhinnorna. fast om du byter direkt borde det kanske kunna funka, men var beredd på att känna dig torr sen[wink]

alltså, den borde ju inte komma exakt precis just då bara för att jävlas, men mens kan vara lite lurig!


   
SvaraCitera

beror på hur känslig mutta du har. Vissa kan utan problem ha tampong utan mens, andra funkar det inte alls för. Du känner din kropp bäst av alla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

funderar på att gömma mej under en långklänning efter badet och i smyg dra ut tampongen, gräva ner den och ta på ett par trosor med ett trosskydd i[wink][bigsmile]


   
SvaraCitera

Nejnejnej. Tampong ska man endast ha när man blöder, annars torkar den ut slemhinnorna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Nejnejnej.

men jag vill verkligen vara med och r skiträdd för att den ska komma just då :/
finns det nått sätt att känna precis innan den kommer eller att vara säker på att det inte kommer att märkas eller nått?


   
SvaraCitera

GröntSlajm:

finns det nått sätt att känna precis innan den kommer eller att vara säker på att det inte kommer att märkas eller nått?

Vissa ömmar ju i brösten och får även lite bulligare mage än vanligt. Vissa får ont i magen eller ryggen, vissa blir känslomässiga..

Postorderhoran:

Du känner din kropp bäst av alla.

Det kanske är lite svårt att känna att du blir lite våtare i trosan om du får den eftersom du redan är genomblöt. Men det är inte hela världen om du får den, be någon kompis hålla koll hela tiden (du får såklart säga till henne att kolla när du vill att hon ska kolla).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

ont i magen eller ryggen

det är lite jobbigt eftersom jag har haft ont till och från den senaste veckan men bara under kortare stunder, ca en minut...

honolulu:

hon

problemet är bara att det är ett par killkompisar jag ska åka med och de är inte jätteförtjusta i mens liksom... haha[bigsmile]


   
SvaraCitera

GröntSlajm:

problemet är bara att det är ett par killkompisar jag ska åka med och de är inte jätteförtjusta i mens liksom... haha[bigsmile]

haha vadå inte förtjusta i mens, vad ska de bry sig om du får mens eller inte?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

haha vadå inte förtjusta i mens, vad ska de bry sig om du får mens eller inte?

nej det är klart men jag vill helst undvika att mensa öppet framför killen jag stöter på... [bigsmile][wink][crazy]


   
SvaraCitera