Aviseringar
Rensa alla

tamponger - hur länge


Ämnesstartare

sopare:

rullar egna tamponger om någon vill köpa
20 kr/st
dom är specialdesignade!

TYNGASTE JAG HÖRT!
snopp formade? [blush]


   
SvaraCitera
sopare

NUJÄVLARR:

TYNGASTE JAG HÖRT!
snopp formade?

jaja föfan.


   
SvaraCitera
sopare

KamikazeTomten:

Cherokee-hair tampons?

oja


   
SvaraCitera

limegreenfries:

Kan man ha inne en tampong under natten?

Jao.. men det kan typ bli för mycket bakterier så att det blir infektion eller något liknande har jag hört, jaf tror att man hälst skulle byta efter 4-6 timmar.. eller något sånt.


   
SvaraCitera

AGAPI:

då skulle man ju/väl kunna säga att man ju faktiskt har tamponger inne i en vecka eller hur länge man nu har mens. Förstår ni vad jag menar? Pusssss

Nej, ty det kommer trevliga bakterier och börjar mumsa på både det ena och det andra efter ett tag, vilket är en av anledningarna till att man ska undvika att ha tamponger i för länge.

on topic är det tampong över natten som gäller för mig (och har varit så i fem år eller så), aldrig upplevt några problem med det. Men läs bruksanvisningen så du vet vad du ger dig in på också, du kommer antagligen inte kunna stämma OB om du råkar få TSS efter att ha haft tampong över natten, till exempel.


   
SvaraCitera

jag ser till att ha en ny när jag går och lägger mej, så det funkar[party]


   
SvaraCitera

limegreenfries:

Kan man ha inne en tampong under natten?

Ja. Byt innan du går och lägger dig och när du har vaknat så borde det inte vara några problem alls.


   
SvaraCitera

ms_A:

De större kan man ju ha i hur länge som helst

Nja, kanske inte hur länge som helst?

Ont- ja, du kan sova med tampong över natten om du byter dirr efter du har vaknat.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera