Aviseringar
Rensa alla

Tandläkar skräck


Ämnesstartare

Vd ska man egentligen göra om man måste till tandläkaren men har tandläckar skräck ? Lagningar är okey. Men nu pratas det om utdragningar o rotfyllningar .
🙁


   
Citera

jag har en hammare du kan få helnarkos


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

jag har en hammare du kan få helnarkos

Men det är ju nästan lite värre:p


   
SvaraCitera

Det blir inte bättre för att du är rädd ...


   
SvaraCitera

jessicaR:

Men det är ju nästan lite värre:p

nej då du kommer inte känna något eller ha minne av att du varit hos tandläkaren


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mow Skwoz:

Det blir inte bättre för att du är rädd ...

nee men jag är ju rädd för att det ska göra ont 🙂 o tandläkarna här där jag bor är inte så bra . tandhygienisten gav mig en fläskläoo o ett litet jack i läppen med hjälp av en eltandborste o tandläkaren är lite darrig med borren :p så igår var jag hos en annan tandläkare i stan , o det gick ju lite bättre men jag spänner mig så att jag nästan svimmar när det är över o jag kan slappna av igen


   
SvaraCitera

Du kan be om lugnande:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är rädd för notan, så går ej dit.. dumt jag vet :c


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mattias94:

Du kan be om lugnande:)

jo jag har hört om det , men det lät som en jävla stor grej när hon prata om det , hon sa - vi brukar boka en tid innan o gå igenom det hela vad som händer osv. du har inte testat ?:)


   
SvaraCitera

jessicaR:

jo jag har hört om det , men det lät som en jävla stor grej när hon prata om det , hon sa - vi brukar boka en tid innan o gå igenom det hela vad som händer osv. du har inte testat ?:)

Jag har testat men det funkar på vissa andra inte (beror ju såklart lite på hur stark dosen är och vilken sorts lugnande det är) men på mig så funkade det inte så jättebra:/ men lycka till:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mattias94:

Jag har testat men det funkar på vissa andra inte (beror ju såklart lite på hur stark dosen är och vilken sorts lugnande det är) men på mig så funkade det inte så jättebra:/ men lycka till:)

jag ska alltid googla precis allting! så jag googlade på lugnande inför tandläkaringrepp o möttes av : Flicka höll på o dö efter lugnande hos tandläkaren" , så läste jag den artikeln o kollade kommentarer o där hade en skrivit att samma hände honom/henne. där slutade jag läsa:D
jag fick lugnande inför en narkos en gång , jag var helt borta , hallucinerade o allt , det var läskigt efteråt . Att komma ihåg alla hallucinationer. fast under tiden satt jaga o garva åt väggarna , för att dom var gula.


   
SvaraCitera

jessicaR:

jag ska alltid googla precis allting! så jag googlade på lugnande inför tandläkaringrepp o möttes av : Flicka höll på o dö efter lugnande hos tandläkaren" , så läste jag den artikeln o kollade kommentarer o där hade en skrivit att samma hände honom/henne. där slutade jag läsa:D

Det är bara ett fall, tänk på hur många som tar lugnande och klarar sig finfint:) och tidningar brukar gilla att överdriva bara för att sälja lösnummer:D


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mattias94:

Det är bara ett fall, tänk på hur många som tar lugnande och klarar sig finfint:) och tidningar brukar gilla att överdriva bara för att sälja lösnummer:D

får fundera p saken 🙂 eller så får jag sluta vara rädd !:D


   
SvaraCitera

jessicaR:

får fundera p saken 🙂 eller så får jag sluta vara rädd !:D

Men iaf lycka till:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mattias94:

Men iaf lycka till:)

Tack 🙂


   
SvaraCitera