Aviseringar
Rensa alla

Tandläkarbedövning, hur länge?


Ämnesstartare

Någon som har lagat ett hål/dragit ut en tand? Och i så fall undrar jag, hur länge höll bedövningen i efteråt? Jag ska nämligen till skolan direkt efter, men jag är rädd att den inte har släppt när jag kommer dit... tar kanske 15 min till skolan från tandläkaren.

Hur länge brukar bedövningen sitta ungefär? Jag ska laga en tand där bak.

Tacksam för svar,
/ litet_löv


   
Citera
Ämnesstartare

Bedövningen brukar inte hålla så länge om jag minns rätt. Har för mig att när jag fixade ett hål så hann jag åka till skolan efteråt och då hade den nästan släppt helt, och det tog kanske 10-15 min till min skola.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ladysmurf:

Bedövningen brukar inte hålla så länge om jag minns rätt.

Vad bra. Läste någonstans att det tog 4 timmar, och jag tänkte att det var väl lite väl...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

litet_löv:

Läste någonstans att det tog 4 timmar, och jag tänkte att det var väl lite väl..

Fyra timmar känns jättemycket[shake] Det borde inte stämma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ladysmurf:

Fyra timmar känns jättemycket

Ringde pappa och frågade, men jag antar att han har dragit ut/lagat flera tänder på samma gång eller något:
"Ja det håller i flera timmar så det behöver du inte oroa dig för",
vad har han gjort egentligen...? Jag hoppas verkligen att han har fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för mig har det tagit allt ifrån ett par timmar upp till 5 timmar. beror väl lite på hur mycket dom sprutar in? 😮


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

litet_löv:

"Ja det håller i flera timmar så det behöver du inte oroa dig för",
vad har han gjort egentligen...? Jag hoppas verkligen att han har fel.

Va men oj[shake] Fast det var i typ sexan eller sjuan som jag lagade min första och enda hål så jag kan minnas fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ladysmurf:

Fast det var i typ sexan eller sjuan som jag lagade min första och enda hål så jag kan minnas fel.

fick du bedövningssalva eller spruta? [cute] om man bara får salva går det över rätt snabbt, sprutbedövningen sitter i längre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

litet_löv:

Någon som har lagat ett hål/dragit ut en tand? Och i så fall undrar jag, hur länge höll bedövningen i efteråt?

Skall du dra ut tänder måste man bedöva ordentligt, räkna med total bedövning nån timme efter, sen kommer känseln tillbaka långsamt under kanske 2-3 timmar till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

fick du bedövningssalva eller spruta?

Jag kommer inte riktigt ihåg, men det låter mer logiskt att jag fick bedövningssalva[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kommer låta jätterolig i skolan [y]

En positiv sak är att om folk brukar ge dig strük på trüten så kommer du vara immun.


   
SvaraCitera

Min satt i typ två timmar. Jobbade med telefonsupport direkt efter. Mindre kul.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sitter i några timmar.
Ät inte medans du är bedövad.
Du kan bita dig.
Det gör ont.......


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ladysmurf:

bedövningssalva

Bedövningssalva i munnen...?


   
SvaraCitera