Aviseringar
Rensa alla

tandläkare och lugnande medel??


Ämnesstartare

behöver dra ut en tand nu senare i veckan, var vid tandläkaren idag och skulle egentligen fått den utdragen idag men det gick inte pga fick panik och illamående och började spy rätt ordentligt

tandläkaren säger att den är för skadad för att försöka reparera/fylla(halva tanden gick typ av när jag bet i nån hård godisbit) så dom vill dra ut den istället, fick nån lergigan utskrivet som lugnande som jag skulle ta innan, hjälpte inte ett dugg och jag började må lätt illa när dom började ta fram sina verktyg osv, resulterade i att jag spydde till och slut och kunde inte precis genomföra utdragningen

har ny tid på torsdag och dom gav mig mer lergigan trots att jag sa att det inte hjälper men dom påstår att det SKA hjälpa mot illamåendet och kväljningar men jag märker inte någon skillnad på när jag tagit lergigan eller inte..

finns det inte starkare som dom kan skriva ut? [sad]

pratades om att man kan behöva in till sjukhus för att dra ut den under narkos.. [sad]


   
Citera
Ämnesstartare

Hade liknande problem när jag var runt 9-10.

Hade väntat ut ett hål såpass länge att det inte längre gick att borra.. Enda lösningen var alltså att dra ut tanden..

Började lipa strax före varje tid i väntrummet.. [blush]
Hur som helst, fick prova olika "hjälpmedel", bland annat lustgas.. Ingenting hjälpte, jag fortsatte att vägra..

Efter många "försök", bestämde de sig att lägga upp ett schema för mig typ, jag gick dit på "lektioner" och tog ett steg i taget så att säga.. I början fick jag se bedövningssprutan, bedövningssalvan och de andra hjälpmedlen.. På nästa "lektion" fick jag känna på hur det kändes att bli bedövad i handen, därefter tandköttet.. [blush]

Sedan var det dags att dra ut den, det gick utmärkt! Minns
att de snackade hela tiden och beskrev allt i detalj om hur dom gjorde..

Därefter har jag dragit ut och/eller borrat 4-5 tänder utan problem, skräcken försvann!.. [y]

Hejdunkudde:

finns det inte starkare som dom kan skriva ut?

Som du skrev, narkos.. Det kanske inte är så dumt!?

Jag har alltid tyckt det verkar lite otäckt att bli sövd och inte veta om man vaknar igen.. Men det är jag.. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[love][love][love][love] reagerade precis likadant på allt för några år sedan, i rätt många år. pga rätt stark panikångest.
spydde ned ett par fina stövlar och en väska bl a.
ågu när jag skulle ta bort ett födelsemärke..... fick sån panik och blev helt hysterisk inombords efter ett tag och försökte resa mig upp och gå därifrån, bedyrandes att jag ångrat mig. doktorgubben ba öhh du kan inte gå hem nu, du har ett hål i låret som måste sys ihop.
hemskt. när han gått ut och jag fick sätta mig upp och systern plåstrade om mig kräktes jag på golvet.
sen när jag några veckor senare skulle dit och ta bort stygnen vägrade jag och drog ut på det jättelänge. ändå tills min förra fostermamma kom hem till mig och hjälpte mig till bilen (var utmattad av att ha kräkts hela dagen) för att åka till vårdis. jag var skakig men vresig och vrång. sköterskan reagerade på samma sätt och min fostermamma ba men isola är en gullnusse egentligen hon är bara så rädd och mår så dåligt, visst är du det nussegull och då blev sköterskan snäll. så tot hon bort stygnen på typ två sekunder.
sen åkte vi till ett missbrukshem för ungdomar pga min fostermamma skulle träffa någon personal där i sitt socjobb. vi hade knappt kommit innanför dörren innan en tant rusade fram och kramade mig och lovade att jag skulle få det så braaaaaa där. kan inte klandra henne. såg antagligen antagligen tovig, ångestig och alldeles utsjasad ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mvh delar med mig av minnen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

jag skulle ta bort ett födelsemärke

(lite off topic men minns en gång en doktor skulle ta bort ett födelsemärke på mig men gav upp. Jag blir galen så fort jag ser ett sjukhus.)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

malber:

(lite off topic men minns en gång en doktor skulle ta bort ett födelsemärke på mig men gav upp. Jag blir galen så fort jag ser ett sjukhus.)

Gick det inte att få bort eller vägrade du?

måste ta ut min pisse nao


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Gick det inte att få bort eller vägrade du?

vägrade


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AVEII:

Som du skrev, narkos.. Det kanske inte är så dumt!?

[sad]

tänkte mer som stesolid(fått det för undersökning på sjukhus innan), funkar mycket bättre än deras lergigan mot det.. får tandläkare skriva ut sån medicin?

har blivit sövd när jag var 7 år för en operation, mådde dåligt i nästan en vecka efteråt [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fick stesolid senast jag skulle operera bort tand, det gick som en dans


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

malber:

vägrade

tyckte han att den behövde tas bort pga farlig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Usch, drog ut 4 tänder på samma vända för ett antal år sedan och kan fortfarande höra ljudet i huvudet från när idioten till tandläkare började bända och dra å ha sig[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dom lägger bara lugnande på tjejer för att dom ska kunna tafsa utan några hinder


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barbienele:

Dom lägger bara lugnande på tjejer för att dom ska kunna tafsa utan några hinder

[confused]

det är en gammal tant jag har som tandläkare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hejdunkudde:

det är en gammal tant jag har som tandläkare

Det är de som vågar mest, du vet gamla tanter och småtjejer... om du tittar noga innan du sövs så kommer du se hur hon slickar sig runt skruttiga mun, för att smaka på daj!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barbienele:

Det är de som vågar mest, du vet gamla tanter och småtjejer... om du tittar noga innan du sövs så kommer du se hur hon slickar sig runt skruttiga mun, för att smaka på daj!

[confused]


   
SvaraCitera