Aviseringar
Rensa alla

tandläkare och lugnande medel??


Ämnesstartare

Hejdunkudde:

[confused]

mhmm, jag hade tur som blev våldtagen i min sömn hos tandläkaren av en sketsnygg tjej. [ops][tard][confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hypnos kan ge lika bra effekt som morfin enligt vissa studier. Kanske inte ett alternativ på så här kort varsel, men intressant iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barbienele:

mhmm, jag hade tur som blev våldtagen i min sömn hos tandläkaren av en sketsnygg tjej. [ops][tard][confused]

tror inte på dig

annoyed:

Hypnos kan ge lika bra effekt som morfin enligt vissa studier. Kanske inte ett alternativ på så här kort varsel, men intressant iaf.

är inte hypnos bara massa trams? morfin är väl inte lugnande i samma grad som stesolid är väl?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hejdunkudde:

är inte hypnos bara massa trams?

Nope, det finns till och med patienter som genomgått kirurgiska ingrepp under hypnos i stället för narkos! Det behövs fortfarande mycket mer forskning på området, men det används redan idag på vissa håll inom exempelvis tandvård. Vet däremot inte riktigt hur det ser ut i Sverige, om det över huvudtaget används inom sjukvården här. Enligt svensk lag måste man i alla fall ha en vårdyrkeslegitimation för att få utöva hypnos.

Hejdunkudde:

morfin är väl inte lugnande i samma grad som stesolid är väl?

Morfin är ju främst smärtstillande men också lugnande, stesolid är benso och främst lugnande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hejdunkudde:

tror inte på dig

No shit? [love]


   
SvaraCitera