Aviseringar
Rensa alla

tandläkare skräck?


Ämnesstartare

herre Gud, jag har tandvärk det gör så fruktansvärt ont[cry]
jag kan inte sova för smärtan är så stor. så imorgon ska jag till akuten.
jag är jätte rädd för sprutan, någon mer som har tandläkar skräck eller har haft i så fall hur blev ni av med det? det började med att jag åt godis sen kom den värsta illningen som jag aldrig någonsin känt

Image


   
Citera

Jag har alltid kopplat tandläkare till den roliga lilla lådan med saker som man fick välja något ur [smile] Själv är jag dock extremt spruträdd... Men sprutan lär knappast göra så ont att du kommer ligga sömnlös efter det! Se tandläkarbesöket som något positivt, du blir ju av med smärtan! Och om du ber riktigt snällt så kanske du får ta något ur den roliga lilla lådan (fick jag senast [bigsmile])


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DEMONEN:

Men sprutan lär knappast göra så ont

det gör ont även om de tar den där apelsin salvan och lägger i mun.
jag har absolute ingen smärt gräns[sad]

DEMONEN:

Och om du ber riktigt snällt så kanske du får ta något ur den roliga lilla lådan (fick jag senast )

hahah


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min kusin bet tandläkaren i tummen när hon var liten.


   
SvaraCitera

Sprutan blir inte bättre utav att du spänner sig och är stel. Utan försök att andas lungt och slappna av så mycket som du bara kan i den situationen. Sprutan känns inte speciellt mycket, endast i början. Och ont gör det inte heller, känns bara väldigt konstigt och kan ge ifrån sig en aning obehag.

Ett tips är att du inte kollar på sprutan när de fixar iordning den, det kan skapa stress och ännu mer rädsla hos dig. Jag vill själv aldrig se sprutan, så blunda eller säg till om det innan.

Hoppas att det går bra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

någon mer som har tandläkar skräck

Jag har inte varit till tandläkarn på 8 år och sist jag var där sparka jag han i nyllet [blush] [bigsmile]

Men som man brukar säga, det är bara att bita ihop [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tycker mest det är jävligt tråkigt att gå till tandläkarn ,men vem tycker inte?[rolleyes]
gjorde misstaget att laga en tand utan bedövning en gång..det ångrar jag djupt. !! usch så ont det gjorde. det är ingenting mot det där lilla sticket.[love]


   
SvaraCitera

Kika på denna film innan du går dit[smile]

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag vart hos tabdläkaren senast typ en månad sen, och jag grät som en bebis. FYFAN för det o,o som när dom tänkte ta korten i munnen, fyfan ;s


   
SvaraCitera

krawffs:

som när dom tänkte ta korten i munnen, fyfan ;s

Precis, dem skär ju fan in i tandköttet ;_; Eller, inte riktigt kanske men ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DEMONEN:

Precis, dem skär ju fan in i tandköttet ;_; Eller, inte riktigt kanske men ändå.

smällar man får ta[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DEMONEN:

Precis, dem skär ju fan in i tandköttet ;_; Eller, inte riktigt kanske men ändå.

osså säger dom typ "jo men den ska passa precis i din mun, bit ihop nu!" oh man bah "ÖH NEJ DIN JÄVLA TANT TA UT DEN JÄVLA GREJEN INNAN JAG KÖR UPP BORREN I DIG NÅNSTANS DÄR DU INTE VILL HA DEN!"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min tandläkare har sagt att man ska fortsätta andas normalt o inte stanna upp just när man får sprutan!

Ett lite "knepigt" tips är att ha något i handen; tex en annan persons hand eller nån sak man kan klämma på för det kan avleda tankarna och göra en lite lugnare. Sist jag tog en massa blodprov fick jag ha en groda i handen o det funkade rätt bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DEMONEN:

Precis, dem skär ju fan in i tandköttet ;_; Eller, inte riktigt kanske men ändå.

de satte min tandställning i tandköttet. jag led som fan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

överdriv inte.
Bedövning och sådant känns inte ens.
Det är chill [smile]
Jag har gjort en massa skit med mina tänder, men det är det värt.
Känns knappt när de håller på [wink]


   
SvaraCitera