Aviseringar
Rensa alla

Tandställning


Ämnesstartare

Hej på er!
Jag skaffade tandställning för 2 månader sen i underkäken och för 1 månad sen i överkäken. Har bara några frågor till er:

1. Ungefär hur lång tid tar det innan tänderna blir raka?

2. Om man dragit ut en tand hur lång tid tar det innan tomrummet är fyllt?

3. Tycker ni killar att en tjej med tandställning är oattraktiv om man är snygg i vanliga fall?

4. Jag har tandställning eftersom mina hörntänder inte riktigt fick plats och var sk "huggtänder", någon mer som haft detta och hur lång tid fick ni ha tandställning? Fick ni ha tandställning på natten efteråt?

Tacksam för seriösa svar 🙂


   
Citera
smisk

Alla frågorna är väldigt beroende på en massa saker osv etc mm. Men när jag hade tandställning tyckte alla jag var jättesnygg och jag hade den i drygt 2.5 år. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1. beror helt på munnen, dom sa att jag skulle ha i två år, togs bort efter nio månader

2. vet inte

3. ja, men bryr mig inte helt ärligt

4 nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det beror från person till person


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fallingapart:

Jag har tandställning eftersom mina hörntänder inte riktigt fick plats och var sk "huggtänder", någon mer som haft detta och hur lång tid fick ni ha tandställning? Fick ni ha tandställning på natten efteråt?

Jo jag hade likadant plus att jag hade en glugg i framtänderna. Detta tog kanske två år att bli av med, någon månad efter att jag tatt bort den så åkte mina huggtnder till stor del tillbaka.
Jag hade nattandställning också, ja. Gick faktiskt från 13 mm till 7 mm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fallingapart:

3. Tycker ni killar att en tjej med tandställning är oattraktiv om man är snygg i vanliga fall?

Tbh, så tycker jag det är en aning sött med tandställning, på vissa tjejer då. [blush] Och om det inte gör dom sötare, så påverkar det inte på något annat sätt heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

någon månad efter att jag tatt bort den så åkte mina huggtnder till stor del tillbaka.

Fan vad drygt att dom gick tillbaka. Känns ju väldigt onödigt att man har tandställning isåfall.
En tandläkare sa att jag skulle ha den i 6 månader en annan i ett år.
Tycker att jag ser stor skillnad redan så förstår inte hur det skulle kunna ta ett helt år!!

Appuru:

Tbh, så tycker jag det är en aning sött med tandställning, på vissa tjejer då. Och om det inte gör dom sötare, så påverkar det inte på något annat sätt heller.

Hehe vad bra. Fast undrar om det är många killar som resonerar så. Jag har genomskinlig däruppe så många säger att den knappt syns, mkt bra påfynd tycker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fallingapart:

Hehe vad bra. Fast undrar om det är många killar som resonerar så

De flesta av mina kompisar är iaf neutrala, ingen aning om dom tycker det är sött, men dom har absolut inget emot det iaf. [y]


   
SvaraCitera

Fallingapart:

1. Ungefär hur lång tid tar det innan tänderna blir raka?

Det tar exakt 17 månader och 3 veckor för alla.

Fallingapart:

2. Om man dragit ut en tand hur lång tid tar det innan tomrummet är fyllt?

1 år. Exakt. För alla.

Fallingapart:

3. Tycker ni killar att en tjej med tandställning är oattraktiv om man är snygg i vanliga fall?

Ja, alla killar tycker det. Du kommer aldrig få ihop det med en snubbe sålänge du har tandställning.


   
SvaraCitera

2. Cirka ett år.
4. Jag ville ha tandställning, men fick dra ut två tänder istället. Mina tänder sitter fortfarande för tätt men tandläkarna säger att jag bara inbillar mig. :<
Min klasspolare fick tandställning pga samma problem, han hade den i ½-1 år.


   
SvaraCitera
Tyrael

Fallingapart:

3. Tycker ni killar att en tjej med tandställning är oattraktiv om man är snygg i vanliga fall?

det märks ju mer iaf


   
SvaraCitera

Fallingapart:

1. Ungefär hur lång tid tar det innan tänderna blir raka?

2. Om man dragit ut en tand hur lång tid tar det innan tomrummet är fyllt?

3. Tycker ni killar att en tjej med tandställning är oattraktiv om man är snygg i vanliga fall?

Det är nu man ska skrämmas lite [badgrin]

1. en kompis har haft sin "bergochdalbana" i 4 år, tänderna är fortfarande sjukt snea. Han berättade att om han kunde spola tillbaks tiden så skulle han slå ut tänderna och skaffa löständer.

2. han har haft gluggar i flera år

3. tjejer kan vara söta i tandställning ifall den är lite halvdiskret [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JAG FÅR UT MIN NÄSTA TISDAG! [bigsmile][party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fallingapart:

Fan vad drygt att dom gick tillbaka. Känns ju väldigt onödigt att man har tandställning isåfall.
En tandläkare sa att jag skulle ha den i 6 månader en annan i ett år.
Tycker att jag ser stor skillnad redan så förstår inte hur det skulle kunna ta ett helt år!!

Min tandläkare sa först till mig "du kommer ta ut den i april ungefär" well Weeeeeeeeei bara fem månader. När de väl fått på mig den så gick det två år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha, jag ville ha tandstälning, men jag fick inte. de va bara nått jag fick för mig. men de va nog bra att jag inte tog de iaf..


   
SvaraCitera