Aviseringar
Rensa alla

Tandställning


Ämnesstartare

Hej!

Sitter nu här 12 timmar efter att jag fått en räls-tandställning, Har så himmla ont. varken ipren eller alvedon funkar. Tänkte om någon vet hur man kan koka till något eget bedövnings-medel?[bigcheers]
Någon som har erfarenheter av tandställningar?
Jag har vanligtvis rätt hög smärt-tröskel, men nu blir jag alldeles rastlös och bara går runt och har så j*vla ont.

Nåja tacksam för lugnande svar 😉


   
Citera

;P


   
SvaraCitera

slappna av och lyssna på lugnande musik [crazy]
eller snacka med mig [surprised]


   
SvaraCitera

kommer ihåg ett tårfyllt samtal min kusin ringde till mig när hon fått sin.men efter ca 1-2 dagar kändes det ingenting


   
SvaraCitera

Hade inte ont första timmarna när jag fått min, möjligtvis i en halvtimme efter. Får ju ta ut min nu i mars så det blir skönt, även fast det inte varit så jobbigt.


   
SvaraCitera

Ät ingenting hårt i början. Då uppfattas allt som smärta. Efter någon dag går det över och allt blir perfekt! [party]


   
SvaraCitera

eliinaaz:

Någon som har erfarenheter av tandställningar?

Har också tandställning och vet hur fruktansvärt ont det gör i början 🙁 men hur jobbigt det än låter så kan du inte göra så mkt mer än att knapra ipren om dagarna och stå ut.. Det varade i ca en vecka för min del, men kanske inte hade lika ont dom sista dagarna.. Det kommer att göra ont när du spänner in den eftersom det är med sån kraft, men ialf så är det den första gången man har så jätteont, och den andra hade jag bara ont i 3-4dagar och inte samma smärta, den tredje varade det i typ 2 dagar.. Får försöka tänka positivt, att du får fina tänder


   
SvaraCitera

ja plågade mig själv lite extra och tryckte ihop tänderna hela tiden .. ont som fan men ändå skönare än att bara va. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smärta härdar o smärtan minskar med tiden har sj haft min räls i 1,5 år nu sällan det gör ont när de spänner [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fan va avundsjuk jag är.
Vill också ha.

Ska köpa mig en, snart.


   
SvaraCitera

Jaa, kommer ihåg att det gjorde svinont, hela munnen var så jävla öm i några dagar. >_<


   
SvaraCitera

Jag hade aldrig särskilt ont av min tandställning, var mest jobbigt när det spände och man inte kunde tugga.
Men, öh, det går säkert över. [party]


   
SvaraCitera
Hando

Plötsligt blev jag glad över att jag inte har tandställning; om det verkligen gör ont


   
SvaraCitera

Sagitta:

Får ju ta ut min nu i mars så det blir skönt

Jag får min i mars. [sad]


   
SvaraCitera

Jag tänker bara på Darin när jag hör ordet tandställning...

DARIN FTW [love] [love] [love]


   
SvaraCitera