Aviseringar
Rensa alla

Tandställning


Ämnesstartare

Jag har haft tandställning och blev av med den sommaren-05. Jag har märkt att tänderna på så väl överkäken och underkäken är tänderna på väg tillbaka till sitt ursprung. Är inte det tandläkarnas fel?
Jag fick en s.k månskena , eller vad det nu kallas, som jag ska ha på nätterna. Den har jag använt varje dag enligt läkarens anvisningar. Ändå skyller tandläkaren på mig.
Har ni några tips på vad jag borde göra? Har ju ingen lust att betala de för något jag inte är ansvarig för.


   
Citera

döda honom


   
SvaraCitera

hataaaaaaaaaaar tandläkare loaegihdkvclövlc


   
SvaraCitera

De hade för dålig koll antar jag. Jag skulle först ha tandställning då min tandläkare tyckte det, men då en tandexpert fick se på det menade han på att det bara skulle fungera temporärt, för att sedan återgå till sitt ursprung.


   
SvaraCitera

Lördagsöppet:

Är inte det tandläkarnas fel?

Fick du ingen ståltråd bakom tänderna som håller dem på plats? Måste du betala btw? Du är fortfarande ung?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ms_A:

Fick du ingen ståltråd bakom tänderna som håller dem på plats? Måste du betala btw? Du är fortfarande ung?

Jag har en liten bakom främre tänderna på underkäken. Men kindtänderna har åter glidit innåt. Överkäkens tänder är nästan helt tillbaka. Till de fick jag bara en plasttandställning i form av mina överrad.


   
SvaraCitera

Lördagsöppet:

Jag har en liten bakom främre tänderna på underkäken.

fråga då vrf du bara fått tråd där o så. dessutom en nattskena sträcker väl sej inte ända in till de innersta tänderna ändå? Inte konstigt om de åker in, det borde va tandläkarnas fel. Men kolla det fort då innan du blir för gammal 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ms_A:

Men kolla det fort då innan du blir för gammal 🙂

Ska göra det[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera