Aviseringar
Rensa alla

Tandställning!


Icisis
Ämnesstartare

Hejsan!!,Jag ska inte får fri tandreglering behandling,så jag har bestämm mig att betala -.-. Ska jag köpa behandlingen hoss Sahlgrenska eller en privat tandläkare ,vilket är bättre? Snälla ger mig tips,bor i göteborg


   
Citera

Image

Tantställning


   
SvaraCitera

Bor inte där. Tyvärr.

Jag kommer få min tandställning till påsk (efter många om och men så får jag det gratis!) och nej, jag är inte överlycklig. Vet inte vad ni andra tycker men jag finner inte tjejer/killar attraktiva i tandställning. Palla inte ha någon pojk/flickvän i "guldåldern" 18-19 :((((((((((((


   
SvaraCitera
Icisis
Ämnesstartare

Hur mycket kostar det att ha Full installerat tandreglering?
Och ska man betala direkt 20tusen,eller så kan man också dela betalaning till 2-4tusen per månad?hoppas det går ,annars får jag spara :S


   
SvaraCitera

Allt det där kan du snacka med din tandläkare om. Har du ens gått på en tandställningsundersökning?

Räkna med att det kommer kosta 30-35tusen. Och ja, i många fall kan man betala per månad.


   
SvaraCitera

varför har du inte fri tandvård?


   
SvaraCitera

kudde:

varför har du inte fri tandvård?

Om man inte behöver tandställning för annat än utseendets skull så är det ovanligt att få gratis. Kämpar själv med att få, då jag fick en pott med pengar från staten, men sen drog tandläkarna tillbaks den... now I want it back!


   
SvaraCitera

louie:

Vet inte vad ni andra tycker men jag finner inte tjejer/killar attraktiva i tandställning. Palla inte ha någon pojk/flickvän i "guldåldern" 18-19 :((((((((((((

Fånigt, är inget fel på tandställning. Är väl inte många som attraheras av tandställningen i sig, men den gör faktiskt varken till eller från.
Dessutom får man ju fina tänder efteråt, det är det värt.


   
SvaraCitera

huxfluxkruxmux:

Om man inte behöver tandställning för annat än utseendets skull så är det ovanligt att få gratis. Kämpar själv med att få, då jag fick en pott med pengar från staten, men sen drog tandläkarna tillbaks den... now I want it back!

illa. :/ jag hade ganska lite "fel" i käften, men fick ändå. iofs var det bara 1 år eller så. helt klart värt det. (+ att jag var 17-18...)


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Fånigt, är inget fel på tandställning

Inget fel?!
Ett tortyrredskap i munnen är inget fel?!


   
SvaraCitera

Budolicious:

Ett tortyrredskap i munnen är inget fel?!

Jag hade tandställning i tre år och visst var lite jobbigt ibland, saker som fastnade och det gjorde lite ont precis när de spänt upp den, men tortyr skulle jag då rakt inte kalla det.
Man lär sig ju att leva med det.

Men sedan beror det väl mycket på vad man har för sorts tandställning, finns ju många olika sorter.
Räls är dock ingen större fara, tycker jag.

Dessutom menade jag ju just i detta fallet egentligen rent utseendemässigt. Om en person är jätteschysst och rar så dumpar man den ju inte bara för att den har tandställning.
När jag träffade min pojkvän hade jag tandställning, vi överlevde ändå. [smile]


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Jag hade tandställning i tre år och visst var lite jobbigt ibland, saker som fastnade och det gjorde lite ont precis när de spänt upp den, men tortyr skulle jag då rakt inte kalla det.

Jag hade, tack och lov, min i "bara" nio månader. Fyfan vad hemskt det var, hela tiden.


   
SvaraCitera

Hade bättre självförtroende med tandställningen, den var cool.


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

När jag träffade min pojkvän hade jag tandställning, vi överlevde ändå

Låter bra. Min tandläkare sa att jag kommer ha min tandställning i minst 2 år. Surt att jag kommer ha den när jag tar studenten, bara.


   
SvaraCitera

Sagitta:

Hade bättre självförtroende med tandställningen, den var cool.

[cool]


   
SvaraCitera