Aviseringar
Rensa alla

Tandställning även fast man har okej tänder


Sorken
Ämnesstartare

Jag har fått tid hos tandläkaren och jag undrar om det är någon som vet om man kan få tandställning även fast man har okej tänder? Det låter kanske lite löjligt men jag är 18 år och är extremt mån om min mun och mina tänder. Vad kan jag säga till tandläkaren? Han/hon kommer med absolut största sannolikhet att säga att mina tänder är bra och avslå mitt förslag till tandställning men jag vill ha tandställningens effekt på tänderna för att få dom ännu rakare och finare.

Hjälp mig med förslag och manipulerings metoder tack Mycket glad


   
Citera

Du kommer inte få det. Sluta försöka slösa på våra skattepengar.


   
SvaraCitera
Exner

Vad är du missnöjd med idag?


   
SvaraCitera

Inte värt det.
Ja det är möjligt att få tandställning fast det kostar en hel del. Dock så tar de bort en av dina tänder för att kunna sätta tandställningen har jag för mig. 


   
SvaraCitera
Kudhos

skönhetsfel är inte mediciniska fel. Du kommer inte få tandställning. Var glad för det. Tandställning suger, röv.


   
SvaraCitera

Jag blev tillsagd när jag var 14 av tandläkaren att jag skulle få tandställning. När jag var runt 16 frågade jag när jag egentligen skulle få den. Fick då till svar Dina tänder sitter helt okej nu det finns andra som behöver tandställning mer än dig. Så ja jag tjatade massor men fick ingen tandställning. 

Till slut gick jag till en privat tandläkare och fick betala 25k för att få tandställning. (Eller ah pappa betalade) Tog ut tandställning för 15 månader sen och det var helt klart värt att ha räls i 2 år


   
SvaraCitera
grisen

Åh tandställning är inget roligt att ha!

men vill du det så tycker jag att du borde betala för det själv


   
SvaraCitera
torg1

såklart du kan ha tandställning ändå om du har relativt fina tänder. Men du kommer få betala det själv om du inte har bra kontakter xD


   
SvaraCitera

Även om du skulle kunna få tandställning så kan det ta tid.
Min kompis har tänder som sitter på fel plats (en är längre fram än den andra, osv.), men hon skulle få vänta 1 och ett halvt år på tandställning, p.g.a att hon inte var i farozonen (nu har det gått 1 år). 


   
SvaraCitera

Alltså jag var fan i behov av det men fick ej ändå. Inte en chans att du får så länge du inte typ besöker en privat tandläkare och betalar massa pengarrrrrr 🙂


   
SvaraCitera

som flera redan sagt kan du få det om du betalar själv men det är dyrt 


   
SvaraCitera

Skaffa inte tandställning om du har ok tänder. Du kan få problem med bettet när du blir äldre eftersom dom drar ut tänder. Dessutom är det två år som du går gå med sår i munnen pga tandställningen. Var glad att du har ok tänder. 


   
SvaraCitera