Aviseringar
Rensa alla

Tandställning det gör ont som fan.


Ämnesstartare

Hej! igår satt en tandläkare in dem där järngrejjerna som ståltråden ska sitta på. Hon satt även dit små runda gummisnodsaktiga grejjer mellan tänderna längst in. Och det verker som fan på dem tänderna som har gummigrejjerna bredvid sig, det är tryck på dem liksom. Kan kan knappt tugga för det gör så ont, tuggar pytte lite och löst sen sväljer jag. Någon som varit med om samma sak och kan berätta hur länge det kommer göra så ont?


   
Citera

Malek:

Någon som varit med om samma sak och kan berätta hur länge det kommer göra så ont?

Det kommer att vara så varje gång de spänner tråden, det brukar sitta i ett par dagar, käka soppa typ.


   
SvaraCitera

gör som så många andra, banta ofrivilligt upp till en vecka efter tandläkarbesöket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Plyvert:

Det kommer att vara så varje gång de spänner tråden, det brukar sitta i ett par dagar, käka soppa typ.

Fast jag har ingen tråd än, ska få det på onsdag. Jag har små gummigrejjer mellan tänderna, tror det är för att det ska sitta nå järn ringar där sen. Men jag tror även det här går över om ett par dagar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

gör som så många andra, banta ofrivilligt upp till en vecka efter tandläkarbesöket.

det ska jag nog göra, känner ändå att jag borde gå ner ca 5 kilo 🙂


   
SvaraCitera

Malek:

Fast jag har ingen tråd än, ska få det på onsdag. Jag har små gummigrejjer mellan tänderna, tror det är för att det ska sitta nå järn ringar där sen. Men jag tror även det här går över om ett par dagar.

Gummiringarna är bara början, de kommer att trä en tråd genom alla fästen du har fått på tänderna, ja det brukar vara rätt lugnt dag 2 att äta fast mat, kan möjligtvis ta lite längre tid i början. Akta dig för tuggummi, kolor och sån skit, ett jävla helvete det där.


   
SvaraCitera

Malek:

det ska jag nog göra, känner ändå att jag borde gå ner ca 5 kilo 🙂

[tard]
Ja så kan man ju också göra. Jag brukade köpa hem enorma mängder kräm och youghurt osv när jag spände min tandställning. Men det blir bättre för varje gång, känns mindre osv [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Plyvert:

Gummiringarna är bara början, de kommer att trä en tråd genom alla fästen du har fått på tänderna, ja det brukar vara rätt lugnt dag 2 att äta fast mat, kan möjligtvis ta lite längre tid i början. Akta dig för tuggummi, kolor och sån skit, ett jävla helvete det där.

Ja det förstår jag såklart att dem ska 🙂 Jo jag förstår det, ska akta mig. Kommer säkert vara klantig nån gång i fyllan och trycka i mig godis haha. Men ska försöka att inte göra det 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

[tard]
Ja så kan man ju också göra. Jag brukade köpa hem enorma mängder kräm och youghurt osv när jag spände min tandställning. Men det blir bättre för varje gång, känns mindre osv [smile]

Nice 🙂


   
SvaraCitera

Malek:

Ja det förstår jag såklart att dem ska 🙂 Jo jag förstår det, ska akta mig. Kommer säkert vara klantig nån gång i fyllan och trycka i mig godis haha. Men ska försöka att inte göra det 🙂

Haha ja alltså, på riktigt 😀 Jag gjorde det misstaget, fick spendera hela helgen med halva jävla vajern stickandes ut genom mungipan (på grund av en något fumlig räddningsaktion av mig.).


   
SvaraCitera

japp! 🙂 tortyr .. har haft 3 olika tandställningar! Inte roligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Plyvert:

Haha ja alltså, på riktigt 😀 Jag gjorde det misstaget, fick spendera hela helgen med halva jävla vajern stickandes ut genom mungipan (på grund av en något fumlig räddningsaktion av mig.).

Haha

Nu är det bättre för mig iaf gör bara ont när jag tuggar, men jag klarar av att tugga icke hårda saker.


   
SvaraCitera

Du får stoppa i dig lite värktabletter, det lär dämpa lite i alla fall.


   
SvaraCitera

Så är det för de flesta i början.


   
SvaraCitera

aa har varit med om det, det är förjävligt de två första dagarna typ, sen går det över.


   
SvaraCitera