Aviseringar
Rensa alla

Tandställning Dyr/Billig?


Icisis
Ämnesstartare

Hej jag är en 17år kille, vill jätte gärna göra tandreglering, men eftersom jag har inte världens bet proplem så får jag det inte gratis, jag har kolalt upp att det kostar ungefär 12-20 tusen per käka, undrar bara om det är värd? och en annan fråga är tandreglering utomland? hört mycket billigare men eftersom man måste reglerar tandställningen regelbundet kan man göra det då i Sverige efter ställt in en tandreglering utomland?


   
Citera
Exner

Det är något mindre än vad jag fick betala för. Hur lång tid trodde de, att du skulle behöva ha det?


   
SvaraCitera
Icisis
Ämnesstartare

Ca 1år men finns det risker med utomlands tandreglering`?


   
SvaraCitera

du kan nog få likvärdig vård utomlands, sverige är inte det bästa landet i världen u know. Åk till Kuba, eller Rumänien eller nåt.


   
SvaraCitera

INTE värt. va som du är och acceptera dina tänder.


   
SvaraCitera
Exner

människan:

INTE värt. va som du är och acceptera dina tänder.

Om han har vissa bettproblem, är det mer än en estetisk fråga.


   
SvaraCitera

Men han hade inte tillfälligt med problem för att behöva hjälp då borde de vara endast estetiskt. Eller?


   
SvaraCitera
Exner

människan:

Men han hade inte tillfälligt med problem för att behöva hjälp då borde de vara endast estetiskt. Eller?

Det ligger i landstingets intresse att lägga ned så lite pengar som möjligt.
Han skriver själv

Icisis:

men eftersom jag har inte världens bet proplem

vilket låter som, att det är vissa bettproblem.


   
SvaraCitera

enligt mitt tycke helt ovärt.
men sen är jag ju onormal.


   
SvaraCitera

Exner:

vilket låter som, att det är vissa bettproblem.

Allt kan inte rättas till till en perfektion. Vi är bara människor. Glöm inte det.


   
SvaraCitera
Exner

människan:

Allt kan inte rättas till till en perfektion. Vi är bara människor. Glöm inte det.

Inte ens plattityder.


   
SvaraCitera