Aviseringar
Rensa alla

Tandställning


Ämnesstartare

Nån med tandställning som lätt får tandsten?
Var hos tandläkaren och de sa att jag måste få bort tandstenen och nu har jag försökt i 2 veckor med mellanrumsborste och borstat massviss med vanlig tandborste men det blir ingen förbättring.
Det som stör mig är att mellanrumsborsten inte verkar hjälpa, fast jag gör så som tandläkaren visade.....
Någon med erfarenhet?...


   
Citera

Det funkar inte med nån munskölj eller?


   
SvaraCitera
Urrosh

har också precis fått tandställning och min tandis gnällde på att jag också måste borsta bättre med mellanrumsborsten. Men vafan jag står och gnetar hela kvällen och ändå gnäller han? kör du elborste eller vanlig? farsan snackade om att kanske köpa en elborste nämligen


   
SvaraCitera
3lis
 3lis

Undrar också om de finns någon med samma problem på trådskaparen


   
SvaraCitera

Om du får gratis tandvård så kan du säga till tandis att du vill göra en ultraljudsbehandling på tänderna. Detta får bort absolut mycket tandsten och missfärgningar... Dock så gör det så att tänderna blir lite sämre då själva tänderna blir tunnare och skörare.

Kan inte ljuga, när jag blev behandlad smärtade det minst tredubblade än vad det gör att laga ett grovt hål. Om man jämför ungefär. Dock så kan du begära att få mycket bedövning såklart... Vikket inte jag gjorde Rodnar Gråter


   
SvaraCitera

Ultraljud kan jag faktiskt gå god för också, men alla gratistandisar brukar oftast dra sig från att göra sånna behandlingar. 1. Det kan väl inte lyfta bidrag för det, då det finns en annan väg att gå - mellanrumsborste. 2. Det sliter på tänderna

Lycka till!


   
SvaraCitera